onsdag 31. desember 2008

Uke 29, dag 3: Vekta kryper rette veien?


Morgenvekt: 94,4 kg. Altså litt ned i vekt fra i går. Synes det er helt utrolig at jeg ikke legger mer på meg når jeg driver denne julefeiringen, med alle karbohydratene som er i iskake og brødskiver og juleøl … Men er selvfølgelig glad for det! Mulige forklaringer: at kroppen egentlig er stabilisert på dette vektnivået, at det ayrvediske kosttilskuddet hjelper til og/eller at jeg tross alt ikke inntar karbohydratene i ubegrenset mengde.

FROKOST/LUNSJ
Omelett av to egg, litt fløte, ost, en tomat samt oregano, salt og pepper. Fire skiver skinke. Oppskåret agurk og grønn paprika. En klatt majones. (Det var faktisk for mye mat, slet litt med å få i meg alt.) Vann, kosttilskudd og kaffe.

Innviet en ny stekepanne i dag! Den lille blinis-pannen i blåstål som jeg kjøpte for en tid siden, ble jeg aldri venner med. Nå har jeg kjøpt en vanlig liten teflonpanne til morgenomeletten min.

Diverse tekopper. (Og kanskje en klementin? Husker ikke …)

LUNSJ
To skiver Ryvita multigrain med majones, pepperskinke og Jarlsbergost. Vann og grønn te.

MIDDAG
Hjortestek med saus, rosenkål og en liten potet. En halv boks juleøl. Ayurvediske kosttilskudd og lunkent vann.

KAFFE/DESSERT
En kopp kaffe og to (!) store stykker hjemmelaget iskake.

To glass rødvin. Litt mandler.

Kosttilskudd, vann og urtete.

Jeg har slitt sånn med søvnen i det siste, så i kveld måtte jeg ta sovetabletter … Og mine plager med beina er blomstret opp etter spaserturene de siste to kveldene. Nå har jeg så mye hevelser og smerter at det ikke var aktuelt å gå noen tur i dag.

Ingen kommentarer: