mandag 1. desember 2008

Mikrobølgeovn

Jeg har lest litt på nettet i det siste om effekten av mikrobølgeovner. Ketolysepappa Torkil anbefaler ikke bruk av mikro til matlagning. Og det jeg har lest på nettet av negative ting er skremmende; effekter på lymfesystemet, økt risiko for kreft osv. - advarsler som jeg har ignorert i mange år.

Så i dag har jeg stekt speilegg, i steden for å lage "mikroomelett". Jeg ønsker meg en liten stekepanne (titan eller teflon, 15 cm) så jeg kunne laget min morgenomelett i stekepanne. Men jeg finner det ikke på nettet.

Nå har jeg bestilt meg en liten stekepanne, egentlig til å steke små russiske pannekaker i, som er 12 cm i diameter. Materialet er "blue steel", et spesielt herdet stål som (ved riktig stell) skal være nesten non-stick. Skal bli spennende å prøve!

Ingen kommentarer: