fredag 15. august 2008

Uke 9, dag 5 - må gjenvinne kontrollen, ting er ikke tilfredsstillende :-(

I går kveld var jeg ute av ketose. Hadde spist flere skiver brøderstatning og en skål bringebær i løpet av dagen. Det går selvfølgelig ikke an, dvs. det er i alle fall ikke forenlig med ketolysekuren. Var for varm i natt, sånn som jeg har hatt det i flere år hvis jeg har spist mye karbohydrater.

Stixen ga litt utslag i morges, så jeg får håpe at umiddelbar innskjerping vil gi resultater. Jeg må få tilbake kontrollen over det jeg spiser og komme i gang i gjen med sykling! Irriterende at jeg nå er mer interessert i mat (nesten sulten) igjen, for det var så deilig å slippe den følelsen.

Morgenvekt: 98,3 kg.

FROKOST
En skive erstatningsbrød, speilegg og bacon, tomat, majones. Kosttilskudd, vann, kaffe.

LUNSJ
Reker, salat, majones. Kosttilskudd, vann, grønn te.

MIDDAG
Stekt kjøttdeig og blomkål, smakt til med hvitløk, pepper, soyasaus og rødvin. Utvidet grønn salat. Kosttilskudd, vann.

KAFFE/DESSERT
2 flak Lindts extra thin mørk sjokolade, valnøtter, litt fløte og kaffe.

KVELDS
1 skive brøderstatning med 4 skiver kokt skinke, 2 skiver gulost og resten av den grønne salaten oppå. Pluss majones. Vann, urtete.

Og så litt bacon crisp …

Mere urtete, kosttilskudd, vann.

Og ennå en skål bacon crisp …

Lilla stix ved sengetid, men det føles ikke som noen god dag.
- Føler meg liksom tilbake til start. 2 skåler bacon crisp er ikke bra.
- Og jeg har spist relativt mye til alle måltider i dag, noe jeg ikke hadde behov for om jeg ser et par uker tilbake.
- Vet ikke om den økte apetitten skyldes hormonsvingninger? Det kan også være stress i forbindelse med mange besøk og krevende oppgaver.
- Jeg merker at jeg på en måte har mistet det gode, faste grepet om ketolysekuren som jeg hadde, så nå må jeg skjerpe fokuset og praksisen.

Ingen kommentarer: