lørdag 23. august 2008

Uke 10, dag 6 - dette går jo bra!


Jeg hadde problemer med å sovne i natt, også. Den ble sikkert halv to før jeg sov. Men jeg er ikke spesielt trøtt i dag. Tror det har noe med stoffskiftet å gjøre, denne uroen. Jeg kunne kanskje prøvd å legge meg før elleve, for jeg har ofte en trøtthetskneik da. Men det er så hyggelig å sitte oppe med gubben og et glass rødvin i helgen …

Hyggelig start på dagen i dag, også:
Morgenvekt: 97,0 kg. Jippi - det er 8 kg ned siden 16. juni! Uten sult og savn! For 11 dager siden veide jeg 98 kg, og så plutselig gjorde vekten et stort hopp opp - til 99,2. Det har tatt tid å kvitte seg med det, men det har gått. Og jeg har god tid.

Tidsperspektivet
Har bestemt meg for å fortsette med ketolysekuren ut dette året og neste, dersom ikke det oppstår spesielle situasjoner med meg eller familien som gjør det umulig. På halvannet år må jeg klare å komme ned i normalvekt, det er jeg sikker på. En fordel ved å ha det lange tidsperspektivet er at da slipper jeg å stresse med å skulle klare en viss vektnedgang innen en viss dato. For det har jeg virkelig stresset med ved tidligere slankekurer. Og opplevd nederlag … Nå ser jeg for meg at ketolyselivet blir en vane, en livsstil som jeg kan holde fast ved etter at jeg har oppnådd normalvekt.

I boka til Torkil P. Andersen står det anbefalt å ta en pause etter seks måneder, eventuelt konsultere fastlegen. Men jeg blir så godt fulgt opp med blodprøver og samtaler, og har det så bra på denne kuren, at jeg ser ingen grunn til å ta noen pause. For meg er det viktigere med kontinuitet, tror jeg. Jeg kjenner også folk som har gått på ketogene dietter i mer enn et år uten problemer.

FROKOST
Vanlig omelett. Bladsalat, persilleblad og en halv tomat. 3 skiver Provenceskinke. Majones. Kosttilskudd, vann, kaffe.

Mosjon
Syklet 9 km i dag. Det var litt tungt, men også deilig.

LUNSJ
1 kyllinglår og noen valnøtter. Kosttilskudd, vann, grønn te.

MIDDAG
Gryte med kjøttdeig, bacon og løk stekt i smør og krydret med karri, gurkemeie, ingefær, muskat, hvitløk + Seltin, urtesalt og pepper. Utvidet grønn salat med flere sorter bladsalat, blomkål, svarte oliven, agurk, tomat, pinjekjerner, selleristang m.m. Kokt brokkoli med smør og urtesalt. Kosttilskudd, vann.

KAFFE/DESSERT
Kaffe med fløte og 2 flak Lindts mørk sjokolade.

Et glass rødvin.

KVELDS
Jarlsbergost og litt valnøtter. Kosttilskudd, vann, urtete.

Rosa stix ved sengetid.

Tok en sovetablett, men det tok likevel en del tid før jeg sovnet …

Ingen kommentarer: