tirsdag 19. august 2008

Uke 10, dag 2 - mer opplagt igjen

Deilig å kjenne seg mer normal igjen, var rimelig opplagt i går kveld og vurderte faktisk enda en sykkeltur. Men endte i sofaen, dessverre … likevel mer av latskap enn av energimangel, og det er jo en forskjell. Ganske opplagt og optimistisk på morgenkvisten i dag. Tirsdag, here I come!

Skal til en vikarlege i dag og er litt spent på hva han/hun kan om lavkarbo. Min vanlige lege har satt seg godt inn i det, så der kan vi diskutere på en måte som er nyttig for meg. Men en som er nyutdannet vet kanskje ikke mer enn man lærer på medisinstudiet? Det jeg minst av alt trenger er en lege som tror på kaloritelling og lite fett. Hadde en prat i går med en annen lege og merker at kunnskapsmangelen om disse tingene er sørgelig stor.

Morgenvekt: 98,4 kg. Godt at jeg er på vei til å kvitte meg med ukens ekstravekt. Det er 400 gram ned fra i går, men fortsatt 400 gram for mye i forhold til begynnelsen av forrige uke. Gleder meg over at det går rette veien!

FROKOST
Som vanlig

Mosjon
Syklet 9 km - deilig med fint vær og Mozart på Ipoden!


Månedens helsesjekk
Det gikk fint hos legen, hun kjente tydeligvis til prinsippene for lavkarbodietter. VI ble enige om at prøvene ser så fine ut, at jeg ikke behøver å komme igjen før om to måneder. Vil jo ikke sløse med dyrebar tid for helsevesenet og meg selv når alt er rimelig normalt!

Det er vel interessant at resultatet for triglyserider er så lavt som 0,8 når jeg går på en så fettrik diett? Det var 1,9 da jeg startet.

Kolesterolet forandrer seg lite:
S-kolesterol 5,5 (var 6,2 ved kurstart)
HDL-kolesterol 1,1 (var 1,3 ved kurstart)
LDL-kolesterol 4,0 (var 4,4 ved kurstart men har svingt mellom 5,1 og 3,8)

Ellers er nesten alle de 45 prøvene normale - og jeg liker å være normal!

Fikk målt blodtrykket, som er 124/70. Og det er vel bra for en overvektig 52-åring som har tilbrakt flere år på sofaen?


MELLOMMÅLTID
Noen mandler og kaffe med fløte

MIDDAG
Rester fra i går: 2 karbonader og grønn salat. Kosttilskudd, vann.

KAFFE/DESSERT
1 kopp kaffe og hjemmelaget is.

KVELDS
Var merkverdig sulten og spiste mye:
2 kyllinglår og en liten bit camenbert. Kosttilskudd, vann, urtete.

Tror stixen ble glemt, gitt.

Ingen kommentarer: