lørdag 30. august 2008

Uke 11, dag 6 - lørdagsmigrenedag


Lenge siden sist, men i dag skjedde det: Jeg våknet med skikkelig lørdagsmigrene. For noen år siden, da jeg var mer stressa, var den en fast gjest. Men nå går det mange uker mellom hver gang. Og jeg tror faktisk at dette er første gang jeg har fått den siden jeg startet på ketolysekuren.
Det arter seg sånn at jeg våkner tidlig med sterk hodepine, kvalme og stiv/følelseløs nakke samt en nummen hevelse/stor kul øverst på ryggen. Ofte er fingre, føtter og hode synlig væskefylt. Det pleier å hjelpe en del på hodepinen når jeg får gått på toalettet. Disse dagene er ikke avføringen helt normal, og det er en veldig klar binding mellom hodesmertene og tarmen. Så bruker jeg kinesiske muskelsmerteplastre på hevelsen på ryggen for å stimulere blodomløpet der, det hjelper som oftest. Og så hjelper det jo med salt mat og søt mat + masse vann, kaffe og te. (Litt vanskelig med søt mat nå, da!) Som regel går det meste av dagen med til å komme i orden …
Lørdagsmigrenen kommer nok av at jeg både ønsker å slappe av i helgen og samtidig har noen ambisjoner om å komme ajour med forskjellige oppgaver som skulle vært ferdigstilt i ukedagene. Migrenen forhindrer kos, avslapning og sosiale gjøremål samtidig som jeg heller ikke får ferdigstilt arbeidet. Snakker om å skyte seg selv i foten!

Morgenvekt: 97,3 kg. Dette er nok et platå som tar litt tid …

FROKOST
Omelett, salat og tre skiver kjøttpålegg. Det var en stor frokost, og jeg brukte lang tid på å spise den. Kosttilskudd, vann, kaffe.

Og mer kaffe og te og masse vann … og enda mere vann.

MIDDAG
Torsk med pepperrotrømme (etter Fedon-oppskrift), kokt blomkål og utvidet grønn salat. Kosttilskudd, vann.

KAFFE/DESSERT
En kopp kaffe og 5-6 jordbær med fløte.

KVELDS
En skive brøderstatning, kjøttpålegg og nøkkelost samt en liten porsjon salat. Majones og smør. Vann.

Kosttilskudd, vann, to kopper urtete.

Ingen kommentarer: