tirsdag 28. oktober 2008

Uke 20, dag 2 - 600 gram ned frå i går!?!





I går var den første dagen med økning av karbohydrater og - under over alle undere - vekten var gått ned i dag!

Morgenvekt: 95,2 kg. Et eller annet må ha blitt stimulert i forbrenningen, siden det nå er bevegelse igjen … Jeg skjønner det ikke, men tar gladelig imot. Krysser fingrene for at noe løsner nå og at jeg snart kan få føre opp et tosifret tall for vekttap!

Jeg føler meg faktisk mentalt mer tilstede, etter at jeg økte karbohydratene litt. Nå tror jeg at jeg holdt meg under 80 gram i går, så det er jo fortsatt lavkarbo-kosthold. Og det skal fortsette!

For moro skyld tisset jeg på stix i morges. (Den skal jo egentlig testes på kveld, men det glemte jeg i går.) I morges fikk jeg i alle fall utslag. Skal prøve å huske det i kveld og følge med på om jeg er gått ut av/når jeg går ut av ketose.

Fikk et par tips på ketolyseforumet i går, om at det er mulig at vekttapstagnasjonen min kommer av for mye protein i forhold til kroppsvekt. Jeg har ikke noe godt matte-hode og har lite lyst til å begynne å regne på det. Men jeg skjønner jo at summen av egg, fisk, kjøtt og diverse meieriprodukter samlet kan bli mye. Så dette må jeg se nærmere på! Om ikke før, så når jeg skal begynne igjen på ketolyse i januar. Det ble litt forvirrende, for det var en annen som hadde hatt problemer med stagnasjon i vekttap på grunn av for lite protein. For mye og for lite er like feil, tydeligvis …

FROKOST
En Ryvita, eggerøre med masse blomkål fra i går samt en halv tomat, salat og agurk. Ble veldig mett, altfor mett! Kosttilskudd, vann, svart kaffe.

LUNSJ
Ryvita med ost og skinke, en halv agurk. Vann, grønn te.

MIDDAG
Noe jeg ikke har spist på et halvt år, tenker jeg: Vossakorv, kålrotstappe - og en halv potet. Litt smør og sennep. Vann. Veldig godt, men bare sånn en gang i mellom.
Lurte på om jeg skulle sette "Advarsel - sterke bilder" som overskrift på dette innlegget? :-)

KAFFE/DESSERT
To kopper svart kaffe, to flak Lindts, noen valnøtter.

Glemte å skrive om kvelden, husker nå ikke om jeg spiste kveldsmat.

Men jeg tok kosttilskudd og urtete.
Og det var fortsatt svakt utslag på stixen ved sengetid … :-)

Ingen kommentarer: