fredag 3. oktober 2008

Uke 16, dag 5 - syk i dag




Våknet med en vond og verkende og væskefylt kropp. Hoven lymfekjertel på høyre side av halsen, begynnende halsevondt, urolig mage, stiv rygg, dårlige bein og pølsefingre. Ja, ja. Det er nok et virus - det er mange rundt meg som er/har vært syke. Det var jo uheldig for fredagsregistreringen av vekt. Men det var heldig at jeg ikke hadde noen særlige avtaler utenfor huset i dag!

Morgenvekt: 96,3 kg. Det er sannsynligvis all væsken i kroppen som forårsaker hoppet opp, så det tar jeg ikke så tungt.

Men jeg vil skjerpe meg i forhold til salat og grønnsaker nå, for jeg har vært noe sløvere den siste tiden. Og på brukerforumene har jeg lest flere innlegg der Torkil P. Andersen presiserer viktigheten av salat og andre grønnsaker. Fettforbrenningen er nemlig en komplisert prosess i kroppen, som blant annet trenger drøssevis med viktige enzymer som finnes i salat og andre grønnsaker.

FROKOST
Omelett av to egg, fløte, revet ost og tomat. Grønn salat med agurk, 2 skiver "lunsjrull" og majones. Ketolysetablett, vann, kaffe.

Tror ikke jeg har spist lunsj i dag, bare en liten skål valnøtter. Masse vann og diverse urteteer. Og det har jo ikke latt seg gjøre med noen mosjon, med så dårlig form. Litt i ørska og tok feil ketolysetablett midt på dagen; skulle ta sink-selen, men tok magnesiumen. Og det siste jeg trengte var vel å bli mer avslappet! :-) Ja, ja - det gjorde jo egentlig ingenting.

MIDDAG
Tok et krafttak og laget middag av den sorten jeg spiste de første ukene på ketolysekuren: Kylling stekt i smørsvidd krydder (karri, gurkemeie, ingefær og hvitløk), løk og champignon. Utvidet grønn salat, kokt brokkoli og blomkål med smør. Ketolysetablett (tok nå den jeg skulle tatt til lunsj) og vann.

Gubben og jeg satt begge nokså influensasjabre ved middagsbordet i dag. ;-) Det ser jo litt komisk ut, også.

KAFFE/DESSERT
En kopp svart kaffe og 4 flak Lindts ekstra tynn 70%-sjokolade. Spørs om ikke jeg må ned til 2 flak igjen, slik jeg begynte med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stakkars deg som er blitt sjuk!! God bedring!!!!

Hilsen Olivia

Fru Løvetann sa...

Takk skal du ha, Olivia. Godt å få hilsen!

Ha en god helg, hilsen frua.