lørdag 25. oktober 2008

Uke 19, dag 6 - stillstand på kur




Morgenvekt: 96,0 kg. Det er blitt mye fram og tilbake, fram og tilbake med meg …

FROKOST
Omelett av ett egg, fløte og revet ost. Salat. Vann, kosttilskudd, kaffe med fløte.

Et par never mandler.

LUNSJ
Fleskepølse (!), en avocado med rekeost, oliven og basilikumblad samt valnøtter. Vann, ketolysetablett og grønn te.

Akkurat nå om dagen sliter jeg med gikt på grunn av været. Intense smerter i store og små ledd gjør at jeg egentlig bare har lyst til å sitte stille og trøstespise. Men det nytter jo ikke, så det får bli smertestillende og base-te.

Jeg er usikker på dette med fysisk aktivitet når jeg har så vondt. Alt gjør jo vondt! Bare det å løfte en full tekopp er plagsomt, fordi det "skjærer" inn i de fingrene som tar tyngden. Når gubben tar meg forsiktig i hånden kjennes det som han klemmer hardt.
Jeg leste om en som mente han holdt betennelsene i kroppen i sjakk ved fysisk aktivitet. Det er sikkert sant, men jeg kjenner jeg blir litt irritert på folk som så kjekt mestrer disse plagene. Kanskje jeg blir irritert fordi jeg kjenner meg utfordret; hvis jeg var flinkere til å trene jevnt ville jeg kanskje ikke fått så sterke smerter.
På den annen side: Hva er det som gjør at jeg plutselig får så sterke smerter? I dag er det jo rett og slett et sterkt lavtrykk. Det er virkelig lenge siden jeg har hatt det så ille som i dag. Heldigvis.

MIDDAG
Ovnsstekt gourmettorsk med dyne av creme fraiche, revet pepperrot, urtesalt, pepper og noen dråper sitron. Utvidet grønn salat og kokt brokkoli. Smør og rømme. Ketolysetablett og vann.

KAFFE/DESSERT
En kopp kaffe med fløte og en Cavaliersjokolade med appelsinsmak

Noen never valnøtter og mandler utover kvelden. Vann, kosttilskudd og urtete.

Rosa sticks om kvelden.

Ingen kommentarer: