onsdag 1. oktober 2008

Uke 16, dag 3 - våknet med stress og stiv nakke



Sov godt i natt, tror jeg. Men stress i kroppen på morgenen - ikke godt. Ting som skal skje i dag, som jeg er litt spent på.

Morgenvekt: 96 kg. (Litt unøyaktig vekt, for jeg pleier å veie meg etter toalettbesøk og før jeg har drukket vann. Det ble litt rot med disse faktorene i morges.)

FROKOST
Omelett med tomat og sitrontimian, 3 skiver salami, salatblader, basilikum og koriander. Etter at bildet var tatt, tok jeg også på majones. Kosttilskudd, vann, kaffe.

Litt pussig med disse kosttilskuddene, hvor redd folk er for å ta dem og hvor lite vanlige leger vet om nytten. Ble påminnet om det i går kveld, da jeg hørte om en som hadde vært hos legen og fått beskjed om at man ikke trenger å ta vitamintabletter. Vanlige fastleger har mye å lære, de har ikke peiling på hva vitaminer og mineraler kan gjøre for pasientene deres …

Litt valnøtter.

LUNSJ
Stekte en slags pannekake av (så vidt jeg husker:) 4 egg, litt mandelmel, ketolyse bakemiks, johannesbrødkjernemel, psyllium husk-pulver, creme fraiche, cottage cheese, rapsolje og salt. Stekt i pannen på den ene siden, delt i fire. Når de fire delene er rimelig faste, snur jeg hver del for seg. Jeg må rotere pannen for å få det til skikkelig. Spiste to biter, den ene med smør og rekesalat samt ferske grønne kryddere (esdragon og koriander), den andre uten noe på. Ketolysetablett, vann, grønn te.

Mer vann utover dagen.

(Rekonstruert etter en upålitelig hukommelse:)
Småspiste vel litt på ettermiddagen? En kvart pannekake? Og noe valnøtter?
Base-te, vann. Ketolysetablett.

MIDDAG
Fårikål igjen. Ketolysetablett, vann.

KAFFE/DESSERT
To kopper kaffe med fløte, tre flak Lindts tynn sjokolade. Vann.

KVELDS
To hakkede egg, majones/rømme-dressing med karri og kvernet hvitløk. Valnøtter. Kosttilskudd, vann, urtete.

Ingen sykling eller annen mosjon i dag. Måtte ta to sovetabletter for å tvinge kropp og sjel til å sove i normal tid - orker ikke nattevåk. Synes jeg har vært uvanlig sulten i dag, men skjønner grunnen: hormonsvingninger. Merker det på uro, irritabilitet og sårbarhet. Registrerer også at jeg har vært sliten og energiløs de siste dagene. Må liksom overtale og presse meg selv til alt som skal gjøres. De første månedene på ketolysekuren var jo energien så deilig tilstede i kroppen, og jeg nøt det. Jeg hadde jo ikke hatt det så godt på mange år! Men nå føles det ikke som om jeg er i energiflyten lenger. Håper det ikke er over …

Ingen kommentarer: