søndag 26. oktober 2008

Uke 19, dag 7 - jeg holder jo ut …






Morgenvekt: 96,2 kg. Ikke så lystelig, men jeg holder jo ut.

Trenger jeg en pause? Det er noen på ketolysekuren som får vektnedgangen til å løsne igjen ved å ta en pause. Har fått forslag om å vente med pausen til jul, men jeg er usikker på om det er lurt å vente så lenge. Det er litt tungt å fortsette uten å få mer resultater enn det jeg har nå.
Jeg må tenke litt til på dette. Om jeg eventuelt skal ta en pause bør det vel jo fortsatt være lavkarbo, som har vært hovedlinjen i kostholdet mitt i flere år. Kanskje uten brød/potet/ris o.l. - eller med litt? Jeg kunne i alle fall spist litt linser og andre belgfrukter, rotgrønnsaker og frukt. Og mindre fett.
På den annen side har dr. Torkil et forslag i boken sin, en tredagers kur for å speede opp sakene. Noe blåskimmelost, valnøtter og sukkerfri gele. Det siste byr meg litt imot, jeg er liksom så avvent på den slags. Men det kunne selvfølgelig være verdt et forsøk. Tror jeg vil prøve det først. Har lånt bort boken, men kan skaffe den og ta denne tredagers saken neste uke. Må tenke litt til før jeg bestemmer meg …

FROKOST
Omelett av to egg, fløte, revet ost, en tomat i båter, fersk isop og sitrontimian. Litt seltin og pepper. Majones. Resten av grønn salat, frisket opp med hakket rød paprika. Kosttilskudd, vann, en kopp kaffe med fløte.

Vann og base-te utover dagen. Litt bedre av gikta, men kjenner det fortsatt godt.

LUNSJ
Oppvarmet fra i går: et torskestykke og brokkoli. Lot det smelte noen skiver nøkkelost over, i mikroen noen minutter på laveste varme. En halv tomat med pepper. Ketolysetablett, vann, grønn te.

Snek meg til tre flak Lindts-sjokolade sammen med vann …

MIDDAG
Stekt kjøttdeig og sopp (stekt i smør og kokosfett med tamari, kvernet hvitløk, pepper, litt ingefær, muskat og gurkemeie. Utvidet grønn salat og kokt brokkoli. Ketolysetablett og vann.

KAFFE/DESSERT
En og en halv kopp kaffe med fløte, 2 flak Lindts-sjokolade.

VEKTSTABILISERING - INNFØRING AV KARBOHYDRATER
Som det fremgår av innlegget over, har jeg i kveld bestemt meg for å ta en pause med ketolysekuren. Som sagt, så gjort: Jeg tok opp de siste to små skivene av et ketolysebrød fra fryseren. Pålegg: Fårepølse, agurk og to små skjeer rødbetesalat. Og noe nytt: et eple! Det smakte søtt, godt - og var litt rart å spise …

Ved sengetid var stixen mørkere enn vanlig, det var jo nesten litt ironisk. Kosttilskudd, vann, urtete.

Ingen kommentarer: