torsdag 2. oktober 2008

Uke 16, dag 4 på ketolysekuren


Morgenvekt: 95,9 kg. Da ligger jeg på samme vekt som sist fredag. Til tross for at jeg "gjør mitt": holder dietten og har syklet nesten alle dager. Men, men. Det er vel litt damehormoner og generelt stress som gjør at det biter seg litt fast her … Hvis jeg ser saken under ett, har jeg gjennomsnittlig gått ned 0,6 kg i uken siden jeg begynte på ketolysekuren. Og kroppen har det mye bedre.



Den gode ketolyse-energien
Men det bekymrer meg at den gode "ketolyse-energien" virker som den er blitt borte nå. Jeg må prøve å få tatt frem notatene fra den første tiden og se om det er noe jeg gjør annerledes nå, om det er noe med sammensetningen av maten min som kan ha sklidd ut, uten at jeg har gjort det bevisst. Den siste tiden har jeg ikke vært like flink med inntak av grønnsaker, og variert litt lite på de grønnsakene jeg har spist, kanskje? Må prøve å skjerpe meg der!
Men ellers er det jo noe som flere har skrevet om på lavkarbo-forumet; at ikke alle får det energi-kicket på dietten, og at en del av de som får mer energi bare har det slik i en periode.
Jeg fikk så mye bedre livskvalitet etter at jeg la om til denne maten, så jeg hadde håpet at energien skulle fortsette …
Jeg har også fått tilbake litt problemer med det ene kneet (når jeg går i trapper), men det kan skyldes nye sko. Og hukommelsen er en katastrofe for tiden!

FROKOST
Den siste kvarte pannekaken, med majones, gräddost, salami og en selleristilk. Og en bunt frisk koriander. Kosttilskudd, vann, kaffe med fløte.

Mosjon
Syklet en mil, det var ganske lett i dag.

LUNSJ
Skeiet ut med en pakke (35 gram?) Maarud baconsvor og en (for stor) skål valnøtter. Ketolysetablett, vann, Rooibos-te.

MIDDAG
Kjøttdeig stekt med strimlet hodekål og krydder som gurkemeie, ingefær og kvitløk, soyasaus. En avocado ved siden av. Og rømme. Ketolysetablett, vann.

KAFFE/DESSERT
En kopp kaffe med fløte, fire flak Lindts ekstra tynn sjokolade.

Jeg er ikke i form nå på ettermiddag/kveld, føler meg både deppa og sliten. Kjennes som jeg har feberverk i kroppen. Vekselvis for varm og for kald. Det er mange syke i omgangskretsen, så det spørs om turen er kommet til meg? Har egentlig ikke hatt lyst på skikkelig mat på flere dager, det meste smaker liksom feil for tiden. Får se det an litt.

Småspising utover kvelden: Provenceskinke og Jarlsbergost. Masse vann og urtete. Kosttilskudd. Tidlig i seng, følte meg skikkelig syk og verket i hele kroppen. Glemte stixen.

Ingen kommentarer: