lørdag 14. februar 2009

Uke 35, dag 6: Vekten går feil vei!





Et lite sjokk på morgenkvisten, da vekten viste kraftig økning:

Morgenvekt: 94,9 kg! Dette er forskrekkelig, og kan ikke helt forklares med mye mageinnhold fra i går kveld.

Mosjon
Gikk 3 km før frokost, det var deilig. Men vondt i føttene da jeg kom hjem.

FROKOST
Egg og bacon, paprika og majones. Kosttilskudd, vann og kaffe.

Gikt og mat
Fikk veldig giktvondt utover dagen. Tok Ibux og Paracet, uten at det hjalp så veldig. Faktisk så vondt at jeg ble kvalm. Leste så på nettet om revmatisme og forskjellige matvarer som man bør unngå. Det er nok på tide å ta dette alvorlig. Jeg har ikke tidligere lagt merke til at det var så sterk sammenheng mellom maten og mine giktsmerter, men nå virker det påfallende. Blant det som må kuttes ut, er:
- svinekjøtt
- rød paprika
- tomat
- sitronsaft

Synd å få innsnevret mulighetene … Når jeg allerede har valgt å kutte ut mye på grunn av karbohydratene, og starter utredning for mulige problemer med korn- og melkeprodukter. Og så kommer dette med gikta inn i tillegg.
På den andre siden: Dersom jeg kan bli kvitt gikta bare ved å velge vekk noen matprodukter, vil det virkelig gi et bedre liv! Maten er jo i munnen bare en liten stund, mens giktsmertene varer i timer og dager.

LUNSJ
Hadde kjøpt kokosmelk med litt mindre karber (1 karb pr 100 gram, i motsetning til den organiske som hadde 3 karber pr 100 gram), og laget meg en kopp kakao (selv om kakao også er på fy-listen for giktvondt). Drakk 2 dl. Nå laget jeg den sterkere, og den smakte ikke så godt som forrige gang. Om det er melken eller at det ble for mye kakao, det vet jeg ikke.

MIDDAG
1 biff Lindstrøm, grønn salat, brokkoli og tzatziki. Kosttilskudd og vann.

KAFFE/DESSERT
En kopp kaffe og fem flak Lindts samt fem valnøtter. Vann.

KVELDS
Varmet en kopp kakao, tok littegranne Splenda i. Men den ble ikke bedre, så den var nok for sterk.
Fire ruller lammerull og Jarlsbergost, en selleristilk og majones. Vann.

Kosttilskudd, vann og urtete. Måtte ta Paracet og Ibux mot giktsmerter før jeg la meg, også. Kjipt …
Kraftig utslag på stixen.

Ingen kommentarer: