torsdag 12. februar 2009

Uke 35, dag 4: Vekten går ned!




Morgenvekt: 94,2 kg. Kan det bety at det løsner, eller er det bare en liten sving? Time will show …

Ketolysepappa Torkil skriver på ketolyseforumet (www.ketolyse.no) at når det står stille bør man prøve:
- mer fett
- mindre porsjoner
- mosjon 2 x daglig
- mindre alkohol

I dag har jeg fulgt ett og et halvt av rådene (før jeg leste dem, faktisk!); for jeg har gått en tur før frokost og spist bare halv morgenomelett. Skal prøve å fastholde disse punktene. (Når det gjelder alkohol, tror jeg ikke at jeg behøver å begrense mer. Jeg synes egentlig at jeg drikker litt lite!)

Mosjon
Gikk 4 km, relativt raskt i dag. Deilig, men vondt i føttene - spesielt etterpå. Klarer jeg å legge inn mosjon en gang til i dag?

FROKOST
1/2 omelett, laget av 2 egg, 2 ss creme fraiche, litt revet Jarlsberg, kokt brokkoli fra i går sammen med litt hakket paprika og en liten tomat. Most avokado med sitron og pepper. Grønn salat. Agurk. Tre skiver lammerull. Majones. Kosttilskudd, vann og kaffe.

Fikk et skikkelig giktsmerteanfall etterpå - er det kaffen som gjør det? Eller tomaten som jeg hadde i omeletten? Har jo hatt tomatpause en periode, fordi jeg mistenkte det. Men herregud - en liten tomat, kan det virkelig gjøre vondt?
Er litt lei av å ha vondt. Ofte føler jeg at humøret, livsgleden og hele livet blir så veldig hemmet av kroppslige smerter … Men det er jo mange som har det mye verre enn meg, som ikke klager og som får til masse i livet likevel.
Drakk en stor kopp base-te. Tok Ibux og Paracet. Det ble litt bedre utover dagen.

LUNSJ
Resten av morgenomeletten, med majones (plukket vekk tomatbitene). Avocado. Bacon krisp. Vann og grønn te.

MIDDAG
En biff Lindstrøm, kokt broccoli, sopp i creme fraiche, grønn salat og rømme. Vann.

KAFFE/DESSERT
Tre flak Lindts og tre halve valnøtter, to kopper kaffe. Vann.

KVELDS
En pose bacon krisp. Vann.

Vann og urtete, men ingen kosttilskudd.

Ingen kommentarer: