tirsdag 29. juli 2008

Uke 7, dag 2: Jeg veier under 100 kg …

Etter en kort natt og merkbar "dagen derpå"-følelse var det med litt uro jeg gikk på vekta i morges. Men det gikk bra, gitt!
Morgenvekt: 99,9 kg. Da kan jeg vel slå fast at jeg er under 100 kilo og gjøre alt jeg kan for at jeg aldri kommer tilbake til så høy vekt. Jeg skal klare det!

Det er underlig å tenke på at jeg drev og slanket meg da jeg veide noen-og-seksti kilo, med ukebladopplegg. Og da jeg veide noen-og-sytti kilo, med Grete Roede-opplegg (2 kurs). Før vekten smalt opp i 107-108. Ved hjelp av Fedon Lindberg kom jeg ned til noen-og-nitti kilo, men la så på meg igjen. Det skal ikke skje nå. Dette er den siste kuren! Etter mange års terapi og arbeid med meg selv er jeg en annen. Uten angst og depresjon, med god kontakt med hvem jeg er og hva jeg vil, har jeg ikke lenger det samme behovet for trøstemat. Jeg har tidligere spist i meg mye sinne og frustrasjon. Nå er det slutt!

Overvekten hindrer meg i min livsutfoldelse. Og jeg har belastningsskader som gir smerte og plage. Det eneste som kan hjelpe for dette, er å bli kvitt overvekten. Jeg gleder meg til et bedre og lettere liv.

FROKOST
2 kokte egg, tomat, agurk, ost og provenceskinke. Husker ikke om jeg tok kosttilskudd, men vann og 2 kopper kaffe.

LUNSJ
Oppvarmet brokkoli fra i går, varmet i mikrobølgeovn med smør, seltin og nøkkelost over. Provenceskinke. Kosttilskudd, vann, grønn te.

MIDDAG
Rester av middagen fra i går: Biff Lindstrøm - nam! Salatrester fra i går. Kosttilskudd, farris, vann.

KAFFE/DESSERT
Et flak mørk sjokolade, grønn te.

KVELDS
Underlig nok ble jeg veldig sulten på kvelden, det er ellers uvanlig.
Spiste 1 kokt egg, ruller med nøkkelost og provenceskinke, med en stripe majones. Kosttilskudd, vann, farris.
Et stort glass rødvin.

Ingen kommentarer: