mandag 14. juli 2008

Uke 5, dag 1

Personlig oppsummering etter fire uker på ketolysekuren:
- Jeg har, uten veldig store anstrengelser, gått ned gjennomsnittlig en kg i uken.
- Jeg er ikke sulten, fryser ikke, er ikke matt og sliten (som jeg har erfaring for ved andre slankekurer).
- Jeg liker maten og det er lett å gjennomføre kostholdet i hverdagen min.
- Jeg må være obs på såkalte "partystoppere"; enkelte matvarer som til tross for akseptablet karbohydratinnhold likevel stopper vektnedgangen. For mitt vedkommende ser det ut til at jordbær og bringebær er partystoppere.
- Ketosetilstanden fører til at jeg får mer energi, utholdenhet og overskudd.
- Ketosetilstanden fører til at jeg blir litt "oppskrudd" slik at det er vanskelig å sovne og å sove gjennom natten.
- Fraværet av karbohydrater gjør at kroppen min blir mykere, mindre vondt i leddene, mindre kroppslige smerter.
- Regelmessig konsultasjon av boken "Slank med ketolyse" og flittig lesing på brukerforumet www.lavkarbo.no er viktig for å holde fokus og finne løsning på praktiske problemer.

----------

I går tok jeg to sovetabletter og har hatt en deilig natt med skikkelig søvn, for første gang på lenge. Hele kroppen føles annerledes avslappet i dag, akkurat som noe har falt på plass. Hodet føles bedre også.

Morgenvekt: 101,1 kg. Altså stillstand, egentlig.
Jeg er temmelig overbevist om at mangelen på mosjon og inntak av jordbærisen er årsaken til stillstanden. Det må jeg gjøre noe med - i dag. Jeg må ta konsekvensen av det vekten forteller meg.

FROKOST
Eggerøre etc. som vanlig. Kosttilskudd, vann, kaffe.

LUNSJ
Husker ikke om jeg spiste lunsj? Kanskje et par ruller med ost og lammerull? Eller var det røykelaks og salat? Kosttilskudd, vann

MIDDAG
Stekt kål og kjøttdeig, med hvitløk, muskat m.m. - kjempedeilig! Kosttilskudd, vann.

Grønn te, 2 små flak mørk sjokolade.

KVELDS
Rester fra middagen + en bit camenbertost. Kosttilskudd, vann, urtete.

Og heller ikke i dag ble det sykling … Jeg gidder ikke skrive opp forklaringene/unnskyldningene …

Rosalilla stix ved sengetid. Tok en sovetablett for å få søvn igjen.

Ingen kommentarer: