tirsdag 22. juli 2008

Uke 6, dag 2 på den lange veien til et lettere liv

En god natts søvn
Endelig, en lang og god natt. Tok en sovetablett i går, og sov (med litt avbrudd på morgenen) nesten 10 timer. Deilig! Våknet og følte meg rolig, utvhvilt, lett og optimistisk. Slike netter må jeg nok ha en gang i blant.

Fettet forsvinner fra magen
Ble liggende litt og kjenne på magen min, som er ganske behagelig når jeg ligger på ryggen. :-) Det ville være å ta for hardt i å si at den er flat, derfor sier jeg bare "behagelig" … Det virker som størstedelen av det jeg har gått ned, er borte fra magen. Supert! Når jeg nå ser nedover meg selv i oppreist tilstand, stikker puppene lenger ut enn magen. Og det er lenge siden sist. Det er godt at magen krymper for den har faktisk vært i veien når jeg skal klippe tånegler, snøre sko, vaske under badekaret osv.

Blæren
Jeg skrev litt om væskeinntak på kveldstid i går. Et underlig fenomen som jeg kom til å tenke på: Jeg har jo drukket mye vann og grønn te de siste årene. Og sprunget på do for å tisse i ett sett. Jeg drikker minst like mye væske nå. Og de første par-tre ukene på ketolysekuren drakk jeg ennå mer. Og måtte selvfølgelig tisse i ett sett. Nå har jeg oppdaget at jeg ikke må tisse så ofte. Jeg synes at jeg tisser sjeldnere, men mer. Warum? Drikker jeg mindre, uten å merke det?
Eller er det som jeg egentlig tror - at blæren har fått bedre kapasitet etter at jeg kuttet dramatisk ned på karbohydrater? I så tilfelle, er det jo fantastisk! Jeg har tidligere hørt en teori om denne overdrevne tissingen; en alternativ behandler sa noe i retning av at det skyldtes matallergi, at kroppen min prøvde å kvitte seg med stoffer fordi jeg spiste noe jeg ikke tålte.

Morgenvekt: 100,3 kg, som den nå har vært i mange dager. Greit, men jeg håper at jeg kommer ned på tosifret denne uken …

FROKOST
Vanlig omelett (se høyre kolonne), med 2 lammerullskiver og majones. Kosttilskudd, vann, kaffe.

Syklet 9 km og ordnet diverse ærend på veien. Min nye, gode sykkel var punktert så jeg måtte bruke en eldre som er noe tyngre å sykle på. Men det gikk fint, og da jeg kom hjem hadde jeg overskudd til å gjøre ting. Tidligere ville jeg sunket sammen i sofaen etter en slik tur. Livet på ketolyse er godt, jeg vil ikke slutte!

MIDDAG
Utvidet grønn salat (se høyre kolonne) med kyllingbiter. Kosttilskudd, vann.

Unnet meg dessert i dag: 7-8 bringebær med masse kremfløte. Og et flak sjokolade. Grønn te. Er kjempemett og fornøyd.

Fett
Det er noe med fett som jeg blir mer og mer begeistret for. Føler meg så rolig og fornøyd av det, i alle fall slik det virker nå - når jeg ikke legger på meg av det. Er klar over at fettinntaket ikke kan være like høyt etter at den ketogene fasen er over, men likevel vil det nok være mer enn the establishment mener er ideelt.

KVELDS
Krepsehaler med majones og noen biter ost. Kosttilskudd, vann, urtete.

Rosalilla stix ved sengetid.

Ingen kommentarer: