onsdag 16. juli 2008

Uke 5, dag 3



Sist jeg var på flytur kjøpte jeg denne sjokoladen. Det står ikke noe om karbohydrater på den, men jeg er ganske overbevist om at det går bra at jeg spiser ett eller to flak som "kaffe/dessert" - dvs tekoppen min mens vi ser på nyhetene.

Søvn
For første gang på lenge: endelig en lang og nesten uavbrutt natts søvn. Opp én gang for å tisse, men sovnet straks igjen. Det ble nesten åtte timers søvn, og det var rett og slett en deilig følelse da jeg våknet - uthvilt, smertefri, glad. Følte meg så normal og uanstrengt, liksom.
Det er tredje natten på rad jeg har tatt sovetablett: Første natten to tabletter, de neste to nettene en tablett. Ser på det som en "kur" og satser på at kroppen nå har lært at den skal sove om natten, selv om jeg er på ketolysekuren.

Morgenvekt: 101,1 kg. Hm, jeg som hadde håpet at sykkelturen i går hadde satt litt fart i forbrenningen. Men det er kanskje ikke nok med en tur? :-D))
På den annen side har jeg indikasjoner på at jeg er i en hormonell svingning, så kanskje jeg skal være glad til at jeg ikke har gått opp mer?

FROKOST
Vanlig eggerøre, men uten erstatningsbrød. En raus porsjon ruccolasalat, en halv tomat, en kvart agurk, Udos Choice-olje over det hele. Kosttilskudd, vann, 2 kopper kaffe.

Hoppet over lunsj i dag, spiste noen ss pinjekjerner. Kosttilskudd, vann, te.

MIDDAG
Nøttestek på boks, 1 1/2 skive. Stekt løk, kokt brokkoli (med smør), ruccolablader, agurk, paprika, fetaost, svarte og grønne oliven. Udos Choice-olje over salaten, rømmedressing med majones, sitronsaft og cayennepepper. Kosttilskudd, vann.

Grønn te, et flak mørk sjokolade.

KVELDS
3 ruller Jarlsbergost foret med Provence-skinke og en stripe majones. Kosttilskudd, vann, urtete.

Rosalilla stix ved sengetid.


Blodprøver
Har laget tabell med resultatene fra blodprøvevne våren 2005 (da jeg begynte på Lindberg-klinikken) + de to rundene med blodprøver jeg har tatt nå. Den ene var rett før jeg begynte på ketolysekuren + den andre var noen dager ut i den første uken. Skal ta nye blodprøver i morgen og er spent på å se hva som forandrer seg i månedene framover.
Foreløpig ser det ut som de fleste blodprøvene er innenfor normalområdet, og at de resultatene som avviker mest er knyttet til overvekt/insulinresistens/metabolisme? Her er et utvalg av resultatene, i kronologisk rekkefølge:
B-Glukose fastende (ref.område 4-6) : 5,9 - 6,0 - 5,8
S-Kolesterol (ref.område 3,9-7,8): 5,8 - 6,2 - 6,5
S-HDL-kolesterol (ref.område 1,0-2,7): 1,3 - 1,1 - 1,2
S-LDL-Kolestrol–L (ref.område varierer mellom 2,0-5,3 og 1,4-4,7): 4,0 - 4,4 - 5,1
S-SHBG (ref.verdi 23-100): 16 - 12 - (ikke målt sist)
fS-Triglyserider (ref.verdi <2,6): 1,29 - 1,9 - 0,9

Ingen kommentarer: