søndag 27. juli 2008

Uke 6, dag 7 på den lange veien til et lettere liv: Vekten står stille, får jeg beholde energien?

Morgentanker om stagnasjon i vekttapet
Vekten står stille på 100,3 kg.
Jeg er først og fremst glad for at jeg faktisk er over seks kilo lettere enn jeg var for noen måneder siden, og nesten fem kilo lettere enn da jeg begynte kuren. Men jeg kjenner at jeg må spørre meg selv om det er noe jeg må justere for å få igang vektnedgangen? Mer mosjon, en detalj i kostholdet - eventuelt bruke tredagerskuren som står omtalt i Torkil P. Andersens bok "Slank med ketolysekuren"? Den tredagerskuren kan sette i gang fettforbrenningen igjen.
Hvis jeg ser på de siste dagene, ser jeg at jeg ikke syklet i går og at jeg syklet bare 5 km dagen før. Og at jeg bruker mye mindre urter i maten og har liten variasjon i middagene. Og så kjenner jeg, når jeg spiser salamipølse (som jeg spiste flere ganger i går) at det ikke er godt for meg. Mat som gir meg "tenningsfølelse" er feil for meg. Så kanskje er det nok å bare stramme inn det opplegget jeg egentlig følger. Tror jeg prøver det først!

Mer energi? - diskusjon på www.lavkarbo.no-forumet
I går ble det reist spørsmål på forumet om alle opplever å få mer energi med lavkarbomat. Det viser seg at ikke alle opplever dette. Og en fortalte at hun hadde hatt mer energi den første måneden, men at det dabbet av. Dette bekymrer meg! Jeg har jo opplevd å få så mye mer energi at en nær venninne omtaler det som er skjedd med meg som "et under". Hun sier at jeg har "stått opp fra de døde". Nå har jeg plutselig blitt oppmerksom på at dette kanskje ikke vil vare og kjenner litt katastrofefølelse i forhold til det. Jeg har så mye jeg skal ha gjort, nå når jeg endelig har kreftene! Det er så mange oppgaver som har ligget og ventet på meg - og nå er jeg så godt i gang! Jeg var overbevist om at jeg skulle få ha overskudd til et mer normalt liv i hele året med ketolysekuren …
Men jeg kan ikke miste motet. Jeg må tro at jeg skal ha overskudd, selv om andre har erfart å miste det. Jeg fortsetter i alle fall med alle mine vitamintilskudd (se høyre kolonne) for å øke sjansen. Og så vil jeg tenke positivt!

FROKOST
Omelett med agurk og majones. Kosttilskudd, vann, kaffe.

LUNSJ
Rest av gårsdagens kyllingsalat, supplert med majones. Kosttilskudd, farris og vann.

Masse vann utover dagen.

MIDDAG
Rest av gårsdagens kyllingsalat, supplert med majones og valnøtter. Kosttilskudd, vann.

KAFFE/DESSERT
Grønn te, to flak mørk sjokolade, vann.

KVELDS
Ridderost + to små trekanter smøreoster. Kosttilskudd, vann, urtete.

Ingen kommentarer: