fredag 18. juli 2008

Uke 5, dag 5

Sov rimelig godt i natt, uten hjelpemidler. - Men la meg jo ganske sent, da! Det ser ut til at søvnbehovet mitt er redusert til 6-7 timer (fra 7-8 timer). Det er helt ok å sove kortere netter, bare jeg faktisk får sove sammenhengende. Og det ser det etterhvert ut til at jeg gjør. Men jeg var litt trøtt og hadde lite futt på formiddagen …

Det er påfallende hvor dårlig korttidsminnet er nå. Er det mangelen på karbohydrater som gjør det? Har lest at hjernen trenger karbohydrater … Uansett, så er det verdt det! Jeg kan gjerne være sosete og distre i ett års tid, hvis jeg ellers har det så bra og samtidig går ned i vekt.

Hormonene svinger som vanlig to ganger i måneden, og humørsvingningene har vært sterkere enn vanlig etter at jeg gikk over på ketolyse. Men jeg leste et sted (sannsynligvis på forumet www.lavkarbo.no) at dette normaliserer seg etter to-tre måneder. Vi er flere her i huset som ser fram til det, ja …

Morgenvekt som i går: 100,4 kg. Det er jeg absolutt fornøyd med! Ser det tosifrede komme …

FROKOST
De sedvanlige 2 egg, en neve revet ost, noen ss sæterrømme (hadde ikke fløte) vispet sammen og satt i medium temperatur i mikrobølgeovnen i 4 minutter. 2 skiver lammerull, masse klippet bredbladet persille, rikelig med agurkskiver og urtesalt.
Kosttilskudd, vann, kaffe.

Droppet lunsj i dag, tok et par valnøtter, ketolysetabletten, grønn te og drakk masse vann utover dagen.
Ikke sulten.

MIDDAG
Kyllingsalat: Ferdigbiter og ferdigsalat supplert med paprikabiter, agurkskiver, svarte oliven + dressing av Udos Choice-olje, økologisk epleeddik, salt og pepper. Et par ss sæterrømme. Kokt brokkoli med meierismør. Urtesalt. Ketolysetablett. Vann.

En kopp hvit te med pæresmak (!), et lite sjokoladeflak.

Ikke sånn kjempeenergisk i kveld, akkurat. Ble faktisk sittende lenger i sofaen enn jeg har gjort på lenge. Og sulten! Sånn hul-i-magen-sulten! Hva er dette, da? Den følelsen har jeg ikke hatt på lenge?

KVELDS
Tok først 2 skiver ost rullet med hver sin provence-skinke inne i, og litt majones. Ketolysetabletten, vann og urtete. Men det holdt ikke lenge, så var sulten der igjen!?!
Og jeg gikk til kjøleskapet mens jeg tenkte "Jeg har fått for lite fett i middagen i dag" … og fant heldigvis litt laks fra i går! Den lunket jeg i mikrobølgeovnen, og så blandet jeg sæterrømme med revet pepperrot fra tube + litt sitronsaft. Dekket laksen med masse pepperrotrømme, spiste og ble mett. Fred og fryd.

Ingen kommentarer: