mandag 21. juli 2008

Uke 6, dag 1 på den lange veien til et lettere liv

Sov dårlig i natt. Det ble sent, med besøk og mange inntrykk. Jeg kjenner meg sliten i dag.

Morgenvekt: 100,3 kg - altså stabil. Veldig bra, tatt i betraktning selskapeligheten i går kveld, med to store glass rødvin og en del ost.

Litt hoven i kroppen i dag, det er kanskje ikke så bra for meg å drikke så mye Farris? Synes det er knallgodt, men …

I dag har jeg litt av den periodevise kvalmen som jeg (og enkelte andre) får på ketolysematen. Prikking på tungen og litt rundt munnen. Det er ubehagelig, men ikke direkte plagsomt.

FROKOST
I dag laget jeg omeletten av bare ett egg, for jeg orker ikke lenger så stor frokost. Så det ble ett egg, en skvett kremfløte, en liten neve ost - i en form med rapsolje og i mikroen i 2 minutter. Servert med 2 lammerullskiver, paprika i alle farger og en klatt majones. Urtesalt over. Kosttilskudd, vann, kaffe. Og jeg er stappmett av dette - det er jo ganske gøy, da!

Droppet lunsjen. Syklet 9 km. Litt tungt i starten, men det ble lettere etterhvert. For første gang med Ipod på øret - det var veldig deilig! Ideelt sett burde kanskje fuglesang og frisk luft være nok, men for "pliktsykling" er musikk veldig bra.

MIDDAG
Det var igjen et stykke laks og brokkoli fra i går. Spiste det kaldt med dressing av rømme og majones. Drysset urtesalt og seltin over. Kosttilskudd, vann.

KAFFEBESØK
Drakk vann og en liten porsjon av den hjemmelagede bringebærisen jeg laget for en tid siden (egg, fløte, bringebær og litt Splenda).
Jeg har jo kuttet ut kveldskaffen. Glemte meg og forsynte meg med kaffe. Sa ingenting, gadd rett og slett ikke å tømme ut og lage te. Oppdaget da at ingen oppdager det hvis man ikke drikker kaffen … morsomt!

KVELDS
Et lite ostefat, rester fra søndag. (Oppdaget at pepperost inneholder 7 g krbh - urk!) Kosttilskudd, vann, urtete.

Egentlig skal man jo drikke mest tidlig på dagen, men jeg er ofte ganske tørst om kvelden. Så det blir flere glass vann à 4dl + flere kopper urtete.

Ingen kommentarer: