søndag 6. juli 2008

Uke 3, dag 7 på ketolysekuren

Morgenvekt: 103,4 kg. Urk! Det var jo akkurat det jeg fryktet - at vektsvingningen skulle komme tilbake!

Hva har skjedd? Mulige årsaker kan f.eks. være:
- I går var en dårlig dag, generelt. Jeg var ekstremt sliten etter dagen før, noe som gjorde at måltidene ikke ble regelmessige og optimale. De to kyllinglårene til kvelds kjente jeg var helt feil …
- Jeg fikk heller ikke syklet eller gått den halvtimen som er anbefalt
- Jeg tror også at jeg drakk litt for lite vann, faktisk.
- Jordbær, et tilbakevendende fenomen både i diskusjonene på www.lavkarbo.no og i mitt liv
- Eggløsning er kanskje på vei. Det påvirker muligens kroppen mer enn jeg tidligere har vært klar over?

I Torkil P. Andersens bok "Slank med ketolysekuren" skriver han (på sidene 82, 83 og 84 i min utgave) om mulige forklaringer på at vekttapet stagnerer. Der kommer han bl.a. inn på:
- ketolysetablettene er viktige for fettforbrenning
- viktig å drikke mye væske
- for stor andel protein i forhold til fett vil bremse vekttapet
- proteiner til hvert måltid er en fordel
- blandede salater og varierte grønnsaker viktig
- for mye kunstige søtningsmidler kan stoppe vekttapet. (Problemet er at noe sånn som at nedbrytningsproduktene fra en del kunstige søststoffer blir til karber som opptas fra tykktarmen og da kan det bli myyyye mer enn det som står på pakken.)
- toleranse for karbohydrater er individuelt, det gjelder også reaksjonen på kunstige søtningsmidler
- mosjon kan føre til økt muskelmasse som gjør at vekten midlertidig ikke går ned
- at man bør bruke stix og sjekke om man er i ketose hvis vekttapet stopper


(SEN) FROKOST
Mikro-eggerøre av to egg, en skvett fløte og en liten neve revet jarlsbergost, servert på 2 bittesmå skiver brøderstatning med majones og tilsammen 4 skiver kjøttpålegg (provenceskinke og lammerull). Friskklippet esdragondryss. Kosttilskudd, vann, kaffe.

Vann utover dagen.

LUNSJ/MIDDAG
100 gr røykelaks + grønn salat + majones. Kosttilskudd, vann, urtete.

KVELDS
1 kyllinglår + grønn salat med Udos choice-olje og sitron + noen camenbertbiter. Kosttilskudd, vann, urtete.

Litt urolig i ettermiddag og småsulten utover kvelden. Hviledag i dag, jeg er fortsatt svært sliten etter fredagens kraftanstrengelse. Ikke tale om å mosjonere, nå er hvile viktigere. Har begynt på et strikketøy, og det er svært lenge siden sist!

Lilla stix før sengetid.

Ingen kommentarer: