torsdag 17. juli 2008

Uke 5, dag 4

Søvnproblemer
I går kveld tenkte jeg at det var like greit å bli oppe til jeg var dødtrøtt, i steden for å legge seg og risikere å ikke få sove. Kunne sove lenge i dag, nemlig. Så jeg puslet med forskjellig til klokka var nesten tre … Sov godt til ni, og har hatt en fin dag i dag. Vært opplagt og gjort mye. Merker ikke noe trøtthet, men korttidshukommelsen er generelt svak for tiden.

Morgenvekt: 100,4 kg - hurra! Det er jo 700 gram ned siden i går! Fantastisk!

Skulle ta blodprøver i dag, fastende. Så dermed ble det ingen frokost.

Mosjon
Syklet 8 km, det blir i grunnen lettere og lettere

LUNSJ
4 ruller med Jarlsbergost, foret med Provenceskinke. Kaffe.

Spiste noen valnøtter i forbifarten.

MIDDAG
2 stykker ovnsstekt laks med rapsolje, fersk hvitløk, spisskummen, koriander. Grønn salat med fetaost, svarte oliven, agurk, paprika, dressing av Udos choice-olje og epleeddik, salt og pepper. Kosttilskudd, vann.

1 bit mørk sjokolade, urtete.

KVELDS
Resten av den grønne salaten fra middagen, med en pakke reker, en god klatt majones og cayennepepper. Pluss to skiver camenbertost. Kosttilskudd, vann, urtete.

Rosalilla stix om kvelden.


Et nytt liv på ketolysekuren
I mange år har jeg vært utbrent og sliten. Jeg har egentlig dratt og løftet meg selv etter håret for å gjennomføre et minimum av dagligliv. Alt har vært et ork, og jeg har måttet stå over mye som andre folk tar som en selvfølge.
Etter noen uker på ketolysekuren føles mye veldig annerledes. Jeg er nå aktiv hele dagen, og sofaen får hvile! Hverdagens rutiner klarer jeg helt greit, og jeg har til og med klart å ta fatt på arbeidsoppgaver som har ventet i både ett og to år. Kroppen er glad, og smertene er dramatisk redusert. Seksuallivet blomstrer, og jeg er helt fri fra sultfølelse. Underlig!
Det eneste jeg ikke er fornøyd med, er søvnen. Selv om jeg bare drikker en kopp kaffe på morgen/formiddag, er jeg generelt for oppgira ved sengetid. Så her må jeg fortsatt prøve meg fram til jeg finner en løsning. Sannsynligvis trenger jeg mindre søvn på ketolyse, men hva som er riktig nivå - det vet jeg ikke ennå.

Ingen kommentarer: