lørdag 30. mai 2009

Uke 50, dag 6: Inne i en lite motivert fase nå



Etter 50 veldig greie uker, sliter jeg plutselig litt med ketolysekuren. Jeg er litt matlei, samtidig som jeg har en uforklarlig sterk sult som gjør at jeg spiser mer enn jeg trenger. Og vekten går ikke ned lenger …

Jeg har lurt litt på om det er kunstig søtning, for i det siste har jeg spist en del Cavalier-sjokolader? I tillegg har jeg drukket flere glass FunLight saft. Ikke hver dag, men nesten. Det var jo en erfaring jeg gjorde på Grete Roede-dietten, at kunstige søtningsstoffer ikke var godt for meg. Jeg har jo spist disse tynne Lindts-flakene uten å ha problemer med å spise noen få, men når jeg spiser Cavalier-sjokolade så er det liksom slik at jeg må ha to …

Jeg er litt usikker når det gjelder dette med melk. Det kan nok hende jeg skulle prøve noen melkefrie uker igjen, for vekten har jo økt etter at jeg gjeninnførte melk. På den annen side, så er det flere som har nytte av rømmegrøt og som går ned når de spiser det ofte …

Men så kan det rett og slett hende at kroppen trenger en pause fra ketolysekuren etter så lang tid, og at jeg bør ta en periode med vedlikehold av vekten på vanlig lavkarbo.

Morgenvekten: Veide meg, men glemte å notere! Det var 89 komma et-eller-annet.

FROKOST
Eggepannekake med avokado, smør og klippet løpstikke. Vann og kaffe.

LUNSJ
Eggepannekake med smør, urtesalt og basilikum. Vann og grønn te.

Ingen kommentarer: