fredag 22. mai 2009

Uke 49, dag 5: Ukevektregistrering og minus 17 kilo






Ikke før hadde jeg skrevet om at jeg sover så godt for tiden, så fikk jeg en dårlig natt. Fikk ikke sove før etter to og våknet alt for tidlig. Ergerlig. Kan det være fordi jeg så fjernsyn sent i går kveld? For det har jeg ikke gjort da jeg hadde de gode nettene …

Morgenvekt: 88 kilo blank. Det er virkelig noe å glede seg over! Ukeresultatet er altså 17 kilo ned fra jeg startet 16. juni i fjor. Og 20 kilo ned fra jeg var på det verste, så sent som noen uker før kurstart.

Mitt gjennomsnittlige vekttap i dette året blir altså snaue 350 gram pr uke.

Jeg føler meg slankere, ja! Magen er blitt mindre, det er merkbart. Det er lettere å bøye seg, nå inntil ting, gjøre ting. Lettere å gå i trapper. Jeg har funnet frem en del optimistiske kleskjøp fra tidligere år, og det er morsomt når disse plaggene plutselig passer. Heldigvis er jeg ingen moteslave, men følger min egen stil. Så jeg bruker gjerne både 10 og 15 år gamle klær… Dessuten ser jeg forskjell på ansiktsformen.

Får positive bemerkninger fra omgivelsene, og det er hyggelig. Merker at jeg faktisk blir litt skuffet hvis folk som ikke har sett meg på en stund ikke kommenterer forandringen! :-)

Men det er dukket opp noen rare bulker og folder på lår og mage. Kan det hende at huden ikke helt følger med vekttapet, selv om det går så sakte? Jeg har fått noen rynkelignende folder øverst på forsiden av lårene, folder som peker innover og nedover. De er ikke spesielt lekre. Mannen min sier at jeg bare skal ta en ting av gangen; først kiloene - så komme i form og så evt. se på fasongen. Og det er kanskje riktig.

FROKOST
Eggerøre av tre egg, litt bakemiks, masse smør, krydder m.m. Klippet fårepølse over + urtesalt; i dag var jeg saltsugen!
Vann, kosttilskudd og kaffe.

LUNSJ
Trodde ikke jeg skulle ha lunsj i dag, var ikke sulten. Drakk vann, tok kosttilskudd og laget en kopp te. Men så fikk jeg lyst på lunsj likevel: En avocado, delt i to, med rekeost i.

MIDDAG
Kyllingfilet (kokt), kokt brokkoli med smør og surret purre-ingefærblanding. Kosttilskudd og vann.

KAFFE/DESSERT
Fire flak Lindts-sjokolade, fire valnøtter og en kopp kaffe med fløte.

KVELDS
To stykker eggepannekake - bare ett er avbildet. Det første stykket med masse meierismør og lammerull. Det andre stykket med rømme og urtesalt. Vann. Og ennå et lite stykke eggepannekake, bare fordi den smaker så vanvittig godt … *smekk på lanken*

Kosttilskudd, vann og urtete.

Har drukket masse vann i dag, følt meg veldig i ketose. Litt som på begynnelsen av kuren; en litt metallisk smak i munnen og prikking på tunga.

4 kommentarer:

Sukkerspinnengelen sa...

Hei Fru Løvetann! Har kikka og lest litt her på bloggen din. Moro å lese at det går så bra med deg :-) Du er standhaftig og en systematiker, forstår jeg. Og en inspirator. Har kjøpt meg ketostix i dag. Planlegger en ny ordentlig runde.

Fru Løvetann sa...

Hei Sukkerspinnengelen!

Tusen takk for hyggelig hilsen og gode ord.
Ja, akkurat nå for tiden er det litt fremgang her - det er kjekt at det kan inspirere andre!
Det blir spennende med en ny runde for deg, da! Jeg krysser fingrene for at det blir full kontroll, med utslag på både ketostix og vekt. Det er en fin tid å starte på nå.

Vennlig hilsen Fru Løvetann

Liv:) sa...

Hei,
har lest bloggen din noen dager jeg også, er imponert over hvor flink du har vært. Gratulerer med 17 kilo minus! :)

Fru Løvetann sa...

Hei Liv:)

Mange takk for hyggelige ord og gratulasjon!
Ja, jeg gleder meg over vekttapet og synes livet er lettere.

Ser at du bruker mer avanserte funksjoner (med "tallerken" og sånn) når du regner ut karber. Jeg får prøve å sette meg inn i det, jeg også.

Masse lykke til med ditt prosjekt!

Vennlig hilsen Fru Løvetann