lørdag 23. mai 2009

Digital vekt - alle gram opp til 5 kilo


For en stund siden bestemte jeg meg for å anskaffe en digital vekt som viser hvert gram. Jeg vil prøve, i alle fall i en periode, å veie maten for å få bedre kontroll på karbohydratene.

Noen av de andre på www.lavkarbo.no er konsekvente på å veie alt hele tiden. Det vet jeg ikke om jeg kommer til å klare. Men jeg tror det vil være veldig nyttig å gjøre det en periode.

Stort sett registrerer jeg på bloggen alt jeg spiser. Unntatt på ett område: Jeg glemmer nesten alltid å skrive opp når jeg har tatt en håndfull mandler. Og når jeg gjør det noen ganger i løpet av en dag, er det klart at det betyr en del karbohydrater!

Jeg tar jo bilde av måltidet før jeg spiser der, problemet er at mandlene henter jeg i kjøkkenskapet etter måltidet - fordi jeg har behov for noe hardt å tygge på. Og da blir det ikke til at jeg tar bilde eller registrerer.

Men nå altså: Et hederlig forsøk på å være mer systematisk og nøyaktig!

Vekten jeg har kjøpt heter La Scala og ordinær pris skal være kr. 498,-. Men den var på tilbud til kr. 349,-. Den har tareringsfunksjon, dvs at jeg kan sette skålen på vekten, trykke på knappen og så nullstiller den seg. Så når jeg legger mandlene på skålen veier den bare mandlene. Kjempesmart!

Ingen kommentarer: