tirsdag 5. mai 2009

Uke 47, dag 2: Sitter jeg fast i 90-myra for alltid?





Morgenvekt: 90,4 kg. Hm. Dette var da et veldig ekkelt og standhaftig platå? Hvorfor fikk jeg svinge meg ned til "åttini komma et eller annet" når jeg bare skal seigpines på denne måten …? (I virkeligheten er jeg ikke så veldig lei meg, bare litt halvsur.)

FROKOST
Eggepannekake med kokosmelk, pluss en avokado. Kosttilskudd, vann og kaffe.

LUNSJ
2 stykker eggepannekake med smør og hakket løpstikke. Kosttilskudd, vann og grønn te.

MIDDAG
En kyllingfilet, kokt brokkoli, purre- og ingefærblanding surret i meierismør og Cocosa. Kosttilskudd og vann.

KAFFE/DESSERT
Kokosmelk, kakaopulver og litt Splenda. En kopp kaffe.

KVELDS
Husker ikke! Kanskje avokado og valnøtter eller noe …?

Kosttilskudd, vann og urtete før sengetid.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hei igjen :)

Vi ligger altså så likt at jeg må nu le...
Kommer meg ikke ut av 90-tallet jeg heller.. men nå er det like før håper jeg . Hadde jeg bare gått ned 100 g mere forrige uke så hadde jeg veid 89.9... et mye bedre tall en 90...

Vel, vi få bare stå på fortsatt du og jeg :)

Tenkte på en ting.. har du testa ut rømmegrøt ?? jeg oppdaga at jeg kunne gå ned et kilo i uka hvis jeg spiste rømmegrøt 3 ganger i uka.. forrige uke spiste jeg det ikke, og gikk bare ned 200 g.. så denne uka bli det rømmegrøt på meg igjen..
Så får vi se da :)

Klem fra Bellabo på Ketolyse

Fru Løvetann sa...

Heisann Bellabo!

Takk for at du er innom og forteller at vi er flere i samme båt. Det hjelper faktisk litt! Ellers kan en fort føle seg mislykket i forhold til enkelte andre som bare raser ned i vekt …

Jeg lurer på om kroppen klamrer seg fast til en vekt den kjenner? Det virker nesten sånn. Som om kroppen vil forbli stor.

Noe av grunnen til at jeg ikke blir mer oppgitt over at det går så sakte er (i tillegg til at det ikke akkurat er noe offer å leve på ketolysemat) at jeg tross alt veier mindre nå enn jeg har gjort på kanskje 15 år. Og det er jammen forskjell.

Rømmegrøt? Ja, jeg har vel laget det et par ganger etter ketolyseoppskrift. Nå for tiden tester jeg jo melkefri diett, så det er ikke aktuelt. Men om det ikke funker skal jeg jammen prøve rømmegrøt!

Kommer du innom og forteller hvordan det går med deg etter rømmegrøten denne uka?

klem fra fru Løvetann

Anonym sa...

Ja.. du skal få rapport :)
Vi er flere på ketolyseforumet som har oppdaga dette de siste ukene..
Tro om det er fordi vi rett og slett har fått i oss for lite fett ?? og rømmegrøten hjalp på ??

vel, er spent om jeg merker noe.. he, he spiste det til frokost i dag..usj ikke drømmefrokosten da ( spiser bare en liten dessertskål ) ble helt rar.. svetter og kjenner at noe er på gang... skal jammen gå på vekta i morgen tidlig ..


Ja, leste om melkeprosjektet ditt.. blir spennende å se :)

Klem fra Bella :)