lørdag 27. september 2008

Uke 15, dag 6 - berg- og dalbanelivet på ketolyse




Morgenvekt: 96,3 kg. Det er 400 gram mer enn i går morges. Baconsvor binder vann, hvisker gubben - som om han har greie på det. Ja, ja. Etter at Sissel O. oppsummerte fredagsvektene mine i går, vet jeg at det har gått nedover alle uker unntatt en. Noen ganger mye, noen ganger lite. Men nedover går det …

FROKOST
Omelett og salat samt majones. Hadde masse brokkoli i omeletten i dag, deilig! Kosttilskudd, vann, kaffe.

Ingen lunsj, men vann og te. Glemte ketolysetabletten til lunsj i dag.

MIDDAG
Oppskrift etter Lindberg på ovnsstekt steinbit med paprika, løk, champignon og brokkolibåter. Mot slutten skulle en smøre pesto utover. (Og pamesanost, men det droppet jeg.)
Var bekymret for at det ble for lite væske, for det stod ingen ting om væske der. Så jeg hadde oppi det meste av en liten fløte. Men det hadde jeg ikke behøvd, for det var masse væske i fomen. Den måtte imidlertid stå i ovnen dobbelt så lenge som Fedon hadde skrevet, og med mer varme. Så gjestene var godt sultne da vi endelig gikk til bords. Men "Sulten er den beste kokk", og alle tok det med godt humør og skrøt av maten. En veldig god Chablis til maten bidro vel også til humøret. Jeg drakk to glass. (Jeg hadde på forhånd sjekket på www.vinmonopolet.no - den hadde ekstremt lite sukker!)

KAFFE/DESSERT
Erstatningsriskrem (cottage cheese med pisket krem og ekte vanilje) med tinte jordbær og hakkede mandler. En kopp kaffe.

2 glass rødvin. Vann, både kaldt og kokt.

Ingen kommentarer: