onsdag 17. september 2008

Uke 14, dag 3 - litt bedre


Det var nok bra jeg tok to sovetabletter i går, for stresset gjorde at jeg likevel våknet flere ganger i løpet av natten. Men takket være tablettene sovnet jeg igjen med en gang. Og det føles mye bedre å starte dagen når man faktisk har hvilt skikkelig om natten. Tok meg tid til hårvask og en runde med body lotion og føler meg langt mer "fit for fight" i dag!

Morgenvekt: 96,8 kg. Så da er vi kvitt de dumme 300 grammene fra i går, det er da noe!

FROKOST
Jeg så på et av lavkarboforumene at det kan være verdt å prøve å gå litt ned på proteininntaket for å få bedre balanse mellom protein og fett. Så da vil jeg prøve å kutte ut kjøttpålegg og bacon til frokost, i alle fall i noen dager. Så får vi se om det gjør noe utslag.
Spiste altså omelett med tomat og fersk timian, ost og fløte + salat med paprika og majones.
I dag veide jeg grønnsakene: 40 gram salat og 30 gram paprika. Jeg får se om jeg klarer å regne ut karboinnholdet i det og tomaten senere. Har ikke orket å drive med veiing og telling av karbene til nå, men det kan jo hende at det kan gi meg noe nyttig informasjon?
Kosttilskudd, vann, to kopper kaffe med fløte.

Ingen lunsj i dag, ikke sulten.

En ekspedisjon snudde opp-ned på resten av dagen, så måltidene ble slik:

MIDDAG
5 skiver dansk gräddost (hvorfor skrives det på svensk, når den er dansk???), 4 skiver Vestlandsskinke, 5 valnøtter og vann.

KVELDS
Et kyllinglår og grønn salat med dressing av rømme, majones og pepperrot. En stor bit camenbert.
Kosttilskudd, vann, urtete.

Det var morsomt å erfare at jeg var så uavhengig av middag. Jeg har jo fleipet med det før, når gubben er sulten og har lavt blodsukker: "- Vi skal ikke vente en times tid med middag, da?" Slik hadde jeg det ikke før, men nå er jeg veldig uavhengig av å få mat til en viss tid. Og i dag "beviste" jeg det vel når jeg var så godt fornøyd med sammenrullet ost og skinke - og ikke syntes det var vanskelig å vente med å spise et ordentlig måltid til jeg kom hjem kl. 22 …

Rosa stix ved sengetid.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Det var den kokosen jeg mente , ja! Får se om jeg kommer meg ned og kjøper meg en krukke, blir det vel? Liker jo kokos, så da går det nok greitt, iallefall når den ikke er flytende!
Merker du noe effekt med den? SKal være flott for å få kiloene til å renne av også? Var vel et dumt spørsmål, kanskje?? Siden du sliter som meg..
Nøttemuffins var godt!!!

HIlsen Olivia

Fru Løvetann sa...

;-)