mandag 8. september 2008

Omelett i mikrobølgeovn, for nybegynnere


For å få frokostomeletten rund og fin, bruker jeg en liten mikrobølgeform i plast, 11 cm i diameter.

I bunnen heller jeg litt oliven- eller rapsolje. I et eget glass blander jeg 2 egg med litt fløte og revet Jarlsbergost, evt. litt krydder. I plastskålen legger jeg f.eks. tomatbåter, brokkoli eller blomkål fra gårsdagens middag. Jeg heller så eggeblandingen over og setter plastskålen i mikrobølgeovnen i 4 min og 30 sek på midterste styrke. Voilà - omelett!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aha!!!! Da forstår jeg hvorfor din omelett har så fin fasong!! Pleier å steike den først i panna, og så setter jeg den i mikroen etterpå med steikeprogrammet...så da kan jeg jo bare ha den inni der hele tiden! Det var lurt...
dag var jeg 96,6. Håper jeg snart er nede på 95-tallet igjen! Var innom der en dag, og flyttet tickeren min da...så skvatt jeg opp et par kilo, og ligger og vipper opp og ned. Blir sprø! Men nå har jeg fått mensen, så da håper jeg at litt slipper...
Trente hjemme i går, en riktig svettis-dvd. Merker det godt i dag, kan du si...
Ha en fin dag!

Hilsen Olivia

Fru Løvetann sa...

Hei Olivia
Det er på en måte en en trøst å høre at det er flere som ligger sånn og vipper. For det ER frustrerende! Det verste er når jeg har vært så glad og fortalt omgivelsene at "Nå har jeg gått ned så-og-så mye", og så er jeg plutselig satt tilbake … Argh!

Ja, når du har fått mensen slipper det helt sikkert - jeg krysser fingrene for 95-tallet på vekten din! Det ligger ennå et stykke fram i tid for meg, men jeg skal følge etter deg. :-)

Og det er beundringsverdig å være støl, vet du! Da kan du være skikkelig stolt av deg selv!

Ha en riktig fin dag!