onsdag 3. september 2008

Uke 12, dag 3: Ting tar tid …


Sov urolig i natt, var ubehagelig varm. Gubben antyder overgangsalder, men jeg benekter at jeg kan være rammet av noe slikt!
:-) Time will show.

Morgenvekt: 96,8 kg. Altså 200 gram opp fra i går.

Sakte vektnedgang - miste motet?
Det er jo helt utrolig hvor gjenstridig denne kroppen min er når det gjelder å gi slipp på kiloene! Hvis jeg ikke hadde hatt et så langsiktig perspektiv, ville jeg nok mistet motet. Men jeg har en ro i meg, en trygghet om at det går rette veien. Så jeg blir faktisk ikke så veldig berørt av at det går sakte. Jeg tenker på at tidligere i sommer veide jeg faktisk nesten 10 kg mer enn jeg gjør i dag, kjenner at magen er blitt vesentlig mindre og kroppen lettere bevegelig. Energien er god på denne dietten, og jeg koser meg med maten.
Mitt perspektiv er at jeg skal gå på ketolysekuren i halvannet år, uten opphold. For meg kjennes det helt greit, for jeg synes ikke at jeg forsaker mye med dette kostholdet. Og det lille som jeg forsaker, er uvesentlig i forhold til målet om å komme ned i normalvekt.
Men selvfølgelig kan det hende at utålmodigheten blir sterkere etterhvert. Jeg har jo lurt på å begynne å veie maten for å ha mer kontroll på karbohydratinntaket. Det er jo en del eksempler på at folk har fått i seg for lite karbohydrater, slik at vekttapet stagnerer av den grunn. Men foreløpig gidder jeg ikke stresse med det.

SEN FROKOST
Vanlig mikroomelett med tomatbiter, kjøttpålegg, utvidet grønn salat og majones. Kosttilskudd, vann, kaffe.

Vann og te utover dagen.

LUNSJ
En håndfull valnøtter og noen skiver nøkkelost. Kosttilskudd, vann, grønn te.

MIDDAG
En smørstekt kotelett, brokkoli, avocado, rømme. Orket ikke spise opp alt, ble faktisk litt kvalm. Kosttilskudd, vann.

KAFFE/DESSERT
En kopp kaffe, to flak Lindts ekstra tynn.

Mosjon
Sykkeltur på ca 9 km. Veldig lett å sykle i dag.

På besøk, to kopper koffeinfri kaffe med fløte.

KVELDS
Rester av middagstallerkenen: de siste bitene av koteletten, et par spiseskjeer brokkoli og avocado.
Kosttilskudd, vann, urtete.

Rosa stix ved sengetid.

Ingen kommentarer: