onsdag 24. september 2008

Uke 15, dag 3 - sover godt og går ned :-)



Tok sovetablett i går kveld i forbindelse med uro for noe som sannsynligvis skal skje i dag. Glad for at jeg tok det og fikk en lang og god natt med dyp søvn hvor jeg bare våknet et par ganger men sovnet igjen med en gang. Nå har jeg hatt tre veldig gode netter på rad, og det kjennes så godt i kropp og sjel. (I den forbindelse: Det er noen leger som jeg er så rasende på, det er de som arrogant uttaler at folk med søvnproblemer bare må tåle å sove færre timer og påstår at det ikke er så viktig. Flere av dem er såkalte "søvneksperter". De har garantert ikke den kroppslige erfaringen med søvnmangel, de vet ikke hvor forskjellig dagens utfordringer oppleves avhengig av om du har nok søvn bak deg eller ikke! Dette kunne jeg skrevet mye om … Men tilbake til saken:)

Morgenvekt: 95,8 kg. Da er det 100 gram ned fra i går, og jeg er tydeligvis i ferd med å krype nedover fra dette platået som har vart i flere uker - hurra! Total nedgang er 9,2 kg, og jeg gleder meg til å gå videre!


SEN FROKOST
Litt uvanlig frokost i dag, litt utifra tanker om å variere mer og å øke fettprosenten: Hakket to egg og blandet med majones/rømme/karri-dressing + litt persille på toppen. Kosttilskudd, vann.

Mosjon
Syklet min mil

Besøk med kaffe m fløte og mandler.

SEN MIDDAG
Før middagen tok jeg et par ss fleskepølse og en skive salami. Til middagen: Salat, røykelaks, majones. Ketolysetablett, vann.

I dag har jeg vært usedvanlig lite sulten … kanskje på grunn av alt fettet. Men det ble likevel dessert:

"Riskrem à la ketolyse": Pisket krem med cottage cheese, litt ekte vanilje og valnøtter.

Kosttilskudd, vann, urtete.

Dyp rosafarget stix ved sengetid.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer sååååå masse med vektnedgang!! Så flott!
Jeg har også kjent på at kroppen har vært veldig sliten, beina har vært som bly. Har ikke problemer med å sove om nettene, er heller det at jeg legger meg for seint og står tidlig opp...
Og at jeg drikker for lite vann, spesielt når jeg er på jobb.
Men det har allefall ruslet littegrann nedover i det siste, var 97,1 i dag, så nå håper jeg det skal være under 97 i morgen. Men tør ikke tro det...
Var og kjøpte sånn "kokosfett" i går, har knept ned 2 ss i går og i dag. Fy flate, så mektig! Og ikke det beste å trykke ned. Men i dag lukket jeg øynene og så til meg selv at det var delfiakake;) Fikk det iallefall ned...
Så kan jeg jo håper at fettet drypper av!

Hilsen Olivia

Fru Løvetann sa...

Takk for hilsen, Olivia. Og gratulerer med at det går rette veien for deg også.

Jeg har inntrykk av at flere på forumene har fått resultater av å øke fettprosenten, så jeg krysser fingrene for at det funker for oss også!

Men du må prøve å skjerpe deg med leggetiden din, kjære venn! Prøve å gi deg selv nok søvn, jeg tror det vil hjelpe.