fredag 19. september 2008

Pannekaker, etter Gerd






PANNEKAKER - FOR FØRSTE GANG PÅ 100 ÅR
Stekte en variant av Gerds "Superdupergod frokostpannekake". Den komplette oppskriften finnes på lavkarbo.no, bare klikk for å se tråden med oppskriften.

Gjorde omtrent som Gerd hadde satt opp, men økte til 3 egg. Og i steden for 2 ss ketolyse bakemix tok jeg 1 ss bakemiks (fra ketolyse), 1 ss mandelmel, 1 ss johannesbrødkjernemel og 1-2 ss Lepicolpulver (psyllium husk)fra boks.
Blandet i miksmasteren.

Helte røren i varm stekepanne med smeltet smør. Gerd skrev at den var vanskelig å snu, og jeg har en stekepanne med høye sider. Så da den hadde stekt en stund på den ene siden og stivnet bra, delte jeg den i fire og snudde de fire delene hver for seg.

Veldig nøytral smak. Jeg spiste med tinte jordbær og cottage cheese, men jeg tror disse pannekakene er vel så gode med ost og salt pølse, f.eks. Og med krydder som oregano i. Må prøve det senere.

Ingen kommentarer: