lørdag 8. november 2008

Uke 21, dag 7: Etter 14 dagers ketolysepause er det endelig tosifret vekttap!

Morgenvekt: 94,4 kg. Da er jeg gått ned 10,6 kg - hurra!

Jeg har jo hatt pause på ketolysekuren. Det er jo nytt. Og så med reising hele den siste uken har jeg måttet spise litt annen mat enn den vanlige.

FROKOSTER
Til frokost har jeg på hotellet forsynt meg med to kokte egg, litt agurk og tomat, en stor klatt rømme, av og til kjøttpålegg. Et par av dagene har jeg tatt en skive ristet brød. Vann, kaffe og kosttilskudd.

LUNSJER
Det er ikke alle dager det er blitt lunsj. Men når jeg har spist det har det variert fra mongolsk grill til rakfisk. Har stått over ris o.l., men tok en potet den dagen det var rakfisk. Smørbrød med røykelaks, men uten brød ble løsningen en dag. Vann, kaffe eller te.

MIDDAGER
Middager har gått greit: forskjellig fisk eller kjøtt, samt rå og kokte grønnsaker. Har spist ute på byen og hjemme hos folk.

ELLERS
Litt valnøtter innimellom, rødvin på kveldene (tilsammen en flaske + et glass i løpet av en uke), masse tekopper av forskjellige slag fra helsekostbutikken (bl.a. en god kanelte!). Et par ganger har det vært behov for kveldsmat og da har jeg spist en kyllingburger (Fedon King Chicken, tror jeg den heter). Det er en grillet kyllingfilet med salat og brød. Hamburgerbrødet føltes veldig syndig, kjente jeg. Men jeg regner med at det er spesielt lavkarbo, så jeg lot det stå til. Ved en anledning spiste jeg to vaffelhjerter med smør.

I løpet av denne uka har utfordringen vært dette med sultfølelse. Ketolyse er enklere, fordi en ikke er sulten. Lavkarbo er vanskeligere der. Til gjengjeld er det enklere fordi en ikke må passe så ekstremt nøye på alt.

Jeg har ikke fått mosjonert på den måten at pulsen har økt, men beveget meg en del på apostlenes hester. Det har vært mindre søvn og mer stress enn vanlig, noe som ikke pleier å være bra for vekten.

Kosttilskuddene har jeg tatt som vanlig, men ketolysetablettene har jeg droppet nå når jeg er på pause. Har til gjengjeld tatt inn krom i mine ordinære tilskudd.

Jeg er veldig fornøyd med at jeg ikke har gått opp på ketolysepausen! Og ennå mer glad for at jeg faktisk har gått ned! Hurra for meg som endelig har to-sifret vekttap!

Fikk tak i bok nr 2, "Etter slankekuren". Litt flaut for meg som ennå har 20-30 kg for mye å måtte spørre etter en bok med den tittelen i bokhandelen … Nesten så jeg hadde lyst til å forklare ekspeditøren systemet med ketolyse og pause. :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei igjen og velkommen tilbake til din egen blogg :-)
Deilig å høre at du ikke hadde gitt opp, men vært skikkelig flink, til og med på reise. Jeg er så imponert!

Kjempegøy at du hadde gått ned og gratulerer så masse med minus tosifra tall.

Spent på om du skriver noe om den nye boka også, gleder meg til bilder og oppskrifter :-))

Klem fra fanklubbmedlem Sissel O.

Fru Løvetann sa...

Hei Sissel O.,

så hyggelig å høre fra deg igjen!

Ja det var godt med tosifra, men jeg tror det nesten ikke helt selv. Underlig, det der. At det blir så uvirkelig når det endelig skjer …

Jeg har så vidt begynt å lese i den nye boka, skal komme tilbake med kommentarer etterhvert.

Klem fra frua