søndag 16. november 2008

Uke 22, dag 7 på vedlikehold: Rimelig stabil vekt







Våknet forferdelig sliten av alt som skjer og bestemte meg for å "melde meg ut" i dag. Så jeg tar det med ro og lar tingene seile sin egen sjø. Er for tynnhudet til å kunne bidra med noe, akkurat nå.

Morgenvekt: 94,0 kg. Deilig å være stabil her. Trives bedre i kroppen min på denne vekten. Egentlig utrolig hvor stor forskjell 11 kilo gjør. Jeg kan ikke lenger bruke de gamle buksene mine. Tidligere har jeg ofte måttet opp i str. 48-50 (bukser str. 52), men nå har jeg faktisk handlet ullundertrøyer i str. 44. Jeg gleder meg til videre vektnedgang på sikt, men nyter hverdagen på dette nivået også.

FROKOST
Laget en slags pannekake/lefsesak av tre egg, et par ss rømme og litt cottage cheese, en liten skvett fløte, litt bakemiks fra Ketolyse, litt mandelmel og en tanke Johannesbrødkjernemel. Litt bakepulver. Hvitløkspulver og oregano. Stekt i Cocosa og godt smør. Når den ene siden begynner å bli fast, deler jeg den opp i fire så den blir lettere å snu.

Spiste halvparten med Vestlandsskinke, litt rømme, agurk, en halv avocado og friskklippet grønt. Kosttilskudd, vann, svart kaffe.

LUNSJ
Spiste den andre halvparten med majones, Provenceskinke, Jarlsbergost, den andre halve avocadoen, tomat og paprika. Friskklippet grønt. Vann og flere kopper urtete og grønn te.

Mosjon
En rolig tur, delvis i terreng, på 2-3 km.

Noen få valnøtter på ettermiddagen. Vann og te.

MIDDAG
Det skar seg med lørdagshandelen så jeg laget en gryte med ingredienser vi hadde. Startet med å svi ingefær, hvitløk, spisskummen og koriander i en blanding av Cocosa og meierismør. Surret noen ss rotselleribiter og vårløk i dette. Stekte også kjøttdeig, champignon, samt gul, grønn og rød paprika. Litt fløte og rømme.
En slags waldorfsalat av et stort eple, noen stilkselleri, valnøtter, pisket krem, majones, sitronsaft og revet pepperrot fra tube. Litt kryddersalt.Kokt brokkoli attåt. Og litt persille! Ayurvediske kosttilskudd før og etter.

KAFFE/DESSERT
Skeiet ut med tre Atkins-muffins fra frysen. En svart kopp kaffe.

KVELDS
To skiver Provenceskinke sammen med to skiver nøkkelost, rullet sammen etter at bildet ble tatt. (På ketolysekuren ville jeg hatt majones innerst men det dropper jeg nå.) Agurk og valnøtter.

DIVERSE UTSKEIELSER
Var litt for rastløs og hadde flere turer ut på kjøkkenet og i kjøleskapet utover kvelden. Ikke bra! Spiste bl.a. en del ost, valnøtter og et stort eple.

I sum er det nok i overkant med karbohydrater og fett i dag, tror jeg …

Ingen kommentarer: