onsdag 12. november 2008

Uke 22, dag 3: Fortsatt stabil, på pause



Det går visst bra å være på ketolysepause, for vekten holder seg stabil! Morgenvekt: 94,3 kg.

FROKOST/LUNSJ
Tenkte jeg skulle ta ketolysepappa Torkil på alvor og prøve å lage morgenomeletten uten mikrobølgeovn. Fant fram en liten stekepanne. Skulle lage omelett, men det var umulig å snu den så det ble eggerøre. :-D
Ingredienser: 2 egg, 2 stilker hakket vårløk, en halv grønn paprika, noen spiseskjeer cottage cheese/creme fraiche (husker ikke hva jeg brukte). Jeg stekte i en blanding av olivenolje og cocosa. Attåt dette ble det litt tomat og 2 selleristilker. Og et Ryvita knekkebrød med litt linsestuing som pålegg. Kosttilskudd, vann, kaffe.

MELLOMMÅLTID
En yoplait 0,0. Og et par never mandler.
Oppdaget at det er aspartam i den vanlige yoplaiten. Og et annet kunstig søtstoff i 0,0%-en. Uff, hvorfor kan vi ikke slippe disse kunstige tilsetningene? Jeg trenger ikke søtsmaken og må nok over på youghurt naturell/cottage cheese med egen innblanding etterhvert. Men har ikke tid og overskudd til å organisere det akkurat nå.
Vann og to kopper urtete.

MIDDAG
Laget en ovnsstekt fiskerett, etter innfallsmetoden: Olivenolje i bunnen av formen. En stor torskefilet skåret i biter, la bitene på en seng av løkbåter. Le ringer av rød, grønn og gul paprika over. Helte over en saus av creme fraiche med sennep, soyasaus, sitronsaft og krydder som koriander, chili, ingefær og hvitløk. Strødde over en blanding hakket av valnøtter, mandler, hasselnøtter og pinjekjerner. Til slutt et lokk av revet Jarlsberg. Stekte en halvtime i ovnen på 200 grader C.
Attåt spiste jeg brokkoli, blomkål, gulrot, noen spiseskjeer linser og litt agurk.

KAFFE/DESSERT
En kopp svart kaffe og en Cavalier-sjokolade med appelsinsmak. (Den sjokoladen tror jeg egentlig ikke at jeg skal spise mer, for magen reagerer litt.)

Mosjon
En kveldstur i fullmåne, en 4-5 kilometer.

KVELDS
1/3 boks cottage cheese og ferske blåbær.
Kosttilskudd, vann og urtete.

Nå har jeg vært både sliten og stressa den siste tiden, med hjertebank og andre stressplager. Så natt til i går og i kveld tok jeg to sovetabletter for å få brutt stresset og "komme ned".

Ingen kommentarer: