onsdag 14. juli 2010

Uke 109, dag 3: Det løsner, sakte … :-)

Morgenvekt: 93,1 kilo. Hurra, det går riktig vei igjen! Jeg kjenner at jeg blir litt "tent" og utålmodig; jeg vil så gjerne ned til 88 kilo - som er den laveste vekten jeg har hatt etter at jeg begynte på ketolysekuren (i uke 50, på den tiden da jeg hadde kuttet melkeprodukter). Det er et litt bittert nederlag at jeg gikk opp igjen. Jeg burde sannsynligvis prøvd å kutte melkeprodukter igjen … Orker jeg det?

Selv om jeg spiser lite nå, så er jeg over hodet ikke sulten. Kan kjenne litt uro i magen før middag, men det er til å leve med.

Etter så lang tid på ketolyse/lavkarbo, så eksister ikke søtsug eller hunger etter "vanlig mat" - med mindre vi har gjester som spiser brød. Bare når jeg blir eksponert for brød, er det vanskelig. Brød har en magisk tiltrekning på meg, det må være slik alkoholikere har det. Jeg har alltid hatt denne tiltrekningen, og i hele mitt voksne liv visst at brød faktisk ikke var godt for meg - selv om jeg ikke kunne forklare det.

FROKOST
2 krus kaffe med fløte. Vann.

LUNSJ
Et kokt egg, to skiver tunge, majones, klippet grønt. Vann, kosttilskudd og grønn te.

Ingen kommentarer: