fredag 27. juni 2008

Uke 2, dag 5 på ketolysekuren - endelig på sykkelen igjen


Morgenvekt 103,9 kg.

Erstatningsbrødet
Leste i går kveld på www.lavkarbo.no at det er flere som ikke får vektnedgang når de spiser brød, selv om det er erstatningsbrødet med bakemiks fra ketolyse. En nevnte også mer sultfølelse med brød.

Hm. Jeg har jo etterhvert spist dette brødet både til frokost, lunsj og kvelds. Går ikke ned og føler meg litt for sulten. Det var bare de første dagene jeg følte meg så mett, og da spiste jeg mindre av brødet. Sukk. Her må det nok endringer til! Kanskje jeg må droppe brød til frokost og/eller lunsj?

Mosjon
Endelig - i dag klarte jeg å tvinge meg selv ut av døren og opp på sykkelen før frokost! Syklet en halv time på den gamle landeveien og så flere blomster som jeg ikke la merke til forrige gang jeg syklet der. I dag oppdaget jeg blant annet blåknapp, gul vikke og engsmelle. Intens sang fra fuglene, men de stopper syngingen når man nærmer seg.
Men det var så tungt å sykle i dag!!! Mye verre enn sist! Er det fordi jeg er på ketoseforbrenning at de små bakkene plutselig ble en utfordring? Torkil P. Andersen anbefaler jo moderat mosjon og så vidt jeg forstår trenger kroppen karbohydrater for å klare kraftkrevende/intens trening. Med min vekt og dårlige kondis er vel en liten motbakke å regne som "intens trening" … ;-)

FROKOST
1 liten skive grovt brød med egg og bacon, krydret med seltin og pepper. Kosttilskudd, vann, kaffe.

LUNSJ
1 liten hakkebøff med grønn salat og rømme. Noen mandler. Kosttilskudd, vann, grønn te.

MIDDAG
Kyllingsalat: ferdige kyllingbiter, klippet bacon, blandet ferdig ruccolasalat, avocado i biter, dressing av sitron og Udos Choice + salt og pepper. Kosttilskudd, vann.

KAFFE
Bedt bort på besøk, hadde med en skål med 3-400 g moste jordbær, blandet med pisket krem, en god håndfull hakkede mandler og et lite dryss ekte vanilje. (Alle andre likte den godt også!)

KVELDS
Rest av grønn kyllingsalat, 4 skiver Jarlsbergost rullet rundt Provenceskinke. Kosttilskudd, vann, urtete.


Veldig søtsmak i munnen etter jordbærkremen. Føler meg sulten og urolig. Har problemer med å lese oppskriftene på www.lavkarbo.no.

Ingen kommentarer: