tirsdag 24. juni 2008

Uke 2, dag 2 - og vekten har gjort et hopp opp igjen

Morgenvekt i dag (etter toalettbesøk): 104,4. I løpet av de 9 dagene jeg har gått på ketolysekuren har vektnålen svingt mye mer enn normalt. Ytterpunktene har, så vidt jeg husker, vært 103,6 og 104,8. Så egentlig har jeg ikke noe vekttap å vise til etter en uke på ketolysekuren, selv om jeg har vært langt mer aktiv enn vanlig!

Hva kan mangel på vekttap skyldes?
Jeg har jo vært 100% konsekvent på dietten og i ketose fra dag 2 (tisser på stix hver kveld!
- De første dagene mosjonerte jeg før frokost, senere har jeg ikke klart å få det til.
- Frem til for ca tre dager siden hadde jeg problemer med "løs mage", men det er nå helt normalisert.
- Akkurat nå har jeg eggløsning, pleier normalt å være mer sulten da.

Jeg er forberedt på at vekttap kan ta tid. På dvd-en som fulgte med "full pakke" sier Torkil P. Andersen at det vanlige er at store menn som aldri har slanket seg før går raskt ned, mens kvinner som har slanket seg mange ganger bruker lengre tid. Det er greit. Jeg ser jo også på brukerforumet til www.lavkarbo.no at det er flere enn meg som sliter med svingende vekt og stillstand.

Spørsmålet er om det er noe jeg kan forandre på for å stimulere til vekttap?
- Det er vanskelig å spise mindre, for jeg trenger å føle meg mett
- Mosjonere hver dag, som anbefalt, peker seg ut som en løsning. Så frem med sykkelen igjen!

FROKOST
2 små skiver grove, eggerøre som vanlig, kosttilskudd, vann, 2 kopper kaffe

LUNSJ
1 kyllingfilet med litt løk. Vann, kosttilskudd.

MIDDAG
Grønn salat med litt skinke, 10 skiver Norvegiaost snurret rundt paprikastrimler. Kosttilskudd, vann.

KVELDS
1 liten skive grove med smør. Vann, kosttilskudd, urtete.

Ketostixen hadde knapt farge i kveld. Mistenker den grønne salaten jeg fikk servert til middag for å være dynket med ananassaft …

Ingen kommentarer: