tirsdag 10. juni 2008

Det jeg vanligvis spiser (men så skjer det jo utskeielser også, da!)

Jeg har, helt siden jeg var på Fedon Lindberg-klinikken for noen år siden, hatt et kosthold omtrent som dette:

FROKOST
1-2 skiver rugbrød* med majones som underlag for
3-4 skiver kjøttpålegg og
2 egg + litt revet ost + evt. brokkoli/bønner/sopp eller annet fra gårdsdagens middag - 3 minutter i mikrobølgeovnen

Hvis mere sulten: 1 yoplait med litt mandler

1/2 liter vann (ikke iskaldt!)
1 kopp pulverkaffe


FORMIDDAGSMAT
1-2 skiver rugbrød* med majones/bremyk som underlag for
4-5 skiver kjøttpålegg/ost/makrell i tomat/middagsrester fra i går og
noe grønt oppå eller 1 eple etterpå

1/2 liter vann (ikke iskaldt)
1 kopp grønn te (med jasmin)


EVT. MELLOMMÅLTID
Varierer. Yoplait eller brødskive eller så hender det at man dumper innom noen og blir budt noe …


MIDDAG
Nesten alltid rent stekt kjøtt (oftest kylling eller karbonadedeig) eller av og til ovnsstekt fisk (gourmettorsk). De fleste middager inspirert av Fedons kokebok
Litt ris eller en sjelden gang potet
Brokkoli (til 7 av 10 middager), evt. også bønner/erter, råkost/salat. Alternativt kål (spisskål, hodekål, rosenkål)

1/2 liter vann


KAFFE
Vanligvis mørk sjokolade, men det dukker opp is/kake en gang i blant
1 kopp pulverkaffe


KVELDS
2 skiver ristet rugbrød*, som oftest med ost.
Det hender at jeg varierer pålegget, men hvis jeg f.eks. har på kaviar eller syltetøy kan jeg få "tenning" og da blir det mye mer enn 2 skiver …

1/2 liter vann
1 kopp eller 2 med beroligende urtete
Vitamin- og mineraltilskudd

Så sper jeg på med yoplait, epler, mandler hvis jeg "må" ha noe.

*varierer mellom husmannsbrød/pumpernickel eller speltknekkebrød eller rugknekkebrød (Wasa) eller såkalt "dansk rugbrød", et lettere ferdigskivet brød.


Dette er utgangspunktet mitt for å starte ketolysekuren. På dette kostholdet holder jeg meg stabil, men jeg trenger å gå ned!

Ingen kommentarer: