onsdag 18. juni 2008

Dag tre på ketolysekuren

I natt sovnet jeg heller ikke før nærmere halv fire. Det føles som om jeg har drukket masse kaffe. Håper dette gir seg, for jeg liker ikke å få søvnunderskudd! (Men faktisk føler jeg meg ikke så veldig trøtt nå, likevel. Det er litt rart.) Sovnet til Torkil Andersens instruksjonsvideo :-D.

Ikke kvalm, men veldig u-sulten. Litt prikking i munnen. Den løse magen tror jeg nå at jeg skal klare å holde i sjakk med loppefrø (Lepicol-kapsler, kjøpt på helsekostbutikken). Vet ikke om problemene skyldes feil syre/base-balanse eller "fettdiaré". Men bare jeg får orden på det og slipper å fly på do mange ganger om dagen, er det greit.

Fordi jeg sov lenger og hadde en liten morgen-hyrdestund med min mann, rakk jeg ikke sykling før frokost. ;-)

FROKOST
2 egg, 1 dl kremfløte, en stor neve Jarlsbergost, Seltin - blandet godt og i mikroovn på middels varme i 4 minutter. Hakket løpstikke, peppermynte og esdragon oppå. Servert på 2 små stk Herborgs grove med smør og kalkunskinke. Svært mettende og godt! Kaffe, farris, vann, vitamintilskudd.

Farris utover dagen.

Syklet flat, lett tur på 25 minutter. Har egentlig fått råd fra en ekspert om at det er god trening for meg å sykle på lett gir med 80 runder i minuttet (i motsetning til å ha motstand på giret og "kjempe" seg frem i den tro at man øker kondisjonen). Jeg må nok bli mer bevisst på hvordan jeg sykler, nå er det litt mye "kosesykling". Er så redd for å bli negativ til trening at jeg passer veldig på å ikke presse meg selv i startfasen.

LUNSJ
Den siste hakkebøffen, med en god klatt sæterrømme, grønn bladsalat, vann, kosttilskudd, grønn te.

MIDDAG
Lettvint middag i dag: ferdigpose ruccola-mix, et godt stykke agurk hakket i små biter, en selleristilk hakket i biter, 6 grønne oliven, grillkylling i ferdigbiter (1/2 pakke). Helte rikelig med Udos Choice-olje og sitronsaft over, pepret og strødde 4-5 valnøtter. Kosttilskudd, farris.

Til kaffen: en bitte-bitteliten bit 70% sjokolade. Farris og vann utover kvelden.

KVELDS
2 små skiver Herborgs grove med godt smør, masse klippet esdragon- og løpstikke, masse Jarlsbergost på topp. Kosttilskudd, supplert med mine egne (omega-3, C, B, Lyprinol m.fl.). Beroligende urtete og farris. I kveld tar jeg også en sovetablett, for jeg orker ikke ligge så mange timer utover natten for å vente på søvnen.

Det har, alt i alt, vært en fin dag! Har følt meg opplagt og har vært mindre kvalm enn i går. Er spent på om stixen viser rosa i kveld også. (TILFØYELSE: DET GJORDE DEN ABSOLUTT; VELDIG RASKT UTSLAG OG MØRKERE FARGE ENN I GÅR.) Hodepinen har ikke vært der siden i morges.

Omgivelsene er innstilt på å ta hensyn til at jeg er på diett, men jeg har sagt at de skal bare kose seg med is, frukt og alt det andre som ikke er lov for meg. Jeg føler virkelig ikke at det er synd på meg, så mye godt som jeg kan spise!

Ingen kommentarer: