søndag 22. juni 2008

På den syvende dag …

LITT OM VEKTTAP - ELLER MANGEL PÅ VEKTTAP
Morgenvekten er oppe i hele 105 kg i dag. Underlig etter en uke der jeg hver kveld har hatt utslag på ketolysestixen.

Hvorfor ikke noe vekttap første uken? Jeg har flere mulige forklaringer/delforklaringer:
- Jeg har ikke fått gjort så mye mosjon som ønskelig
- Lepicol-kapslene (psyllium husk) stoppet den løse magen, dermed beholder jeg selvfølgelig mer mageinnhold og væske
- Jeg bruker seltin på maten. Har ikke pleid å bruke salt - så det kan kanskje binde væske
- Fordi jeg har levd på relativt lite karbohydrater de siste par årene, får jeg ikke så rask vektnedgang som de som legger om fra et normalt kosthold
- Siden vekten var lavere i begynnelsen av uken og sulten større mot slutten, kan det være min månedlige syklus som slår inn.

Det som jeg har gjort forskjellig denne gangen fra tidligere slankinger, er at jeg ikke har satt opp et vektnedgangsskjema eller kurve. Med andre ord: Jeg har ingen forventninger om hva som skal skje fra uke til uke. Min suksess ligger i at jeg klarer å gjennomføre opplegget, ikke i hva vektnålen viser. Det forutsetter jo at jeg har tro på opplegget, og en slik tro vil jo bli påvirket av hva som skjer med vekten. Så jeg bør se noen resultater neste uke …

Urinsyregikt
Jeg har hatt mye giktsmerter denne uken, spesielt intenst i venstre albue. Det er så plagsomt at jeg har måttet ta sterke smertestillende innimellom.

Søkte så litt på nettet i går, og fant at det må være urinsyregikt - utløst av slanking og stort inntak av Farris!!! Jeg vil nå droppe Farrisen i noen dager, og så får jeg se om jeg etterhvert tåler å drikke den i mindre mengder.

FROKOST
Eggerøre i mikrobølgeovnen av egg, fløte, revet Jarlsbergost. På 2 små skiver Herborgs grove med smør og 4 skiver okserull. Kosttilskudd. Vann. Kaffe.

Syklet i dag, og gikk en del.

LUNSJ
Rømmegrøt med kanel. Kaffe. Farris.

MIDDAG
1 kyllingfilet og brokkoli med smeltet ost. Vann. Kosttilskudd.

Kaffe uten noe attåt (var litt bekymret for evt. karbohydrater i rømmegrøten).

KVELDSMAT
2 små skiver Herborgs grove med resten av eggerøren fra i morges. Kosttilskudd. Vann. Urtete.

Veldig lite utslag på stixen i kveld, den rømmegrøten var nok ikke så ren …

Ingen kommentarer: