tirsdag 17. juni 2008

Andre dag på ketolyse

Fikk ikke sove i går kveld, følte meg oppspilt. Jeg hater å ikke få sove … Men dagen i dag har gått greit. På plussiden noteres at jeg har gått ned 400 gram siden i går, men på minussiden er problemer med litt "løs mage". Det er kjedelig å måtte fly på do flere ganger om dagen. På brukerforumet til www.lavkarbo.no fikk jeg et råd om et tilskudd (kalium/kalsium?) som kan hjelpe hvis problemet er at jeg er "sur" i kroppen med denne maten, det skal jeg notere meg og spørre etter på helsekostbutikken neste gang jeg drar dit.

Jeg startet med å sykle en tur på den gamle landeveien. Det er litt mer opp- og nedbakker enn gårsdagens rute. Tok det med ro og brukte ca 25 minutter t/r. Jeg har ikke syklet denne veien på 20 år, og det var en fantastisk opplevelse: De ville nyperosene blomstrer så vakkert som jeg aldri har sett dem før. I veikanten lyste det i gult, lilla, hvitt og blått. Det var rødkløver, hundekjeks, ryllik, rosa-blå-lilla vikker, vendelrot, tyrihjelm, smørblomst og andre planter som jeg ikke sikkert husker navnet på (engtjæreblom? tiriltunge?) … Det var en skjønnhetsopplevelse som jeg går glipp av når jeg alltid kjører nye-veien med bil.

Frokost: 2 små skiver Herborgs grove med eggerøre laget av 2 egg, 1 dl fløte, en god neve ost i mikroen. Det blir for mye fløte, så den stivnet ikke godt nok. Slo ut det flytende og ga eggerøren et grønt lokk av persille, peppermynte og løpstikke. Mellom eggerøren og brødet var det smør og 4 skiver kalkunpålegg. Godt! Ble inntatt med 3/4 liter vann, kaffe og vitamin/mineraltilskudd (både det fra ketolyse + mine egne, bl.a. omega-3).

Utover formiddagen farris, grønn te, vann. Er så mett og småkvalm at noen lunsj orker jeg ikke. Regner med å gå rett på middagen i dag. Det ble igjen hakkebøff og brokkoli fra i går, så det er lettvint.

TILFØYELSE ETTER MIDDAG:
Spiste 1 1/2 hakkebøff og 1/2 brokkolihode med smeltet ost over, med masse persille i litt creme fraiche. Det gikk trått. Følte meg som en liten unge med strenge foreldre som insisterer: "Du må spise opp maten din!" Det smakte godt, men apetitten manglet. Jeg var egentlig litt lettet da jeg var ferdig med å spise …! Drakk Farris til. Og tok den ketolysepillen som skal følge middagen.

En bitte, bitteliten bit 70%-sjokolade til kaffen.

Har ikke kjent noe hodepine siden i morges, men kvalmen ligger rett under overflaten. Vet da søren om jeg orker kvelds ;-) Utrolig, men sant.

TILFØYELSE PÅ SENGEKANTEN:
Joda, det ble da kvelds likevel. 2 små skiver Herborgs grove med godt smør og tjukt med Jarlsbergost. Og en selleristilk. Og tablettene, inkl. mine egne. Og Farris og urtete.

Er litt usikker på Biodophiluskapslene jeg pleier å ta. Så at det var noe tilsetning som sluttet på -ohol, og så var det visst noe glukose. Det tror jeg ikke er bra, så jeg dropper dem inntil jeg får sjekket det.

Hurra for meg, som ikke klarte å dy meg, måtte prøve - og fikk rosa stix!!! Etter bare to dager!

Ingen kommentarer: