søndag 15. juni 2008

Og så var det dette med trim …

Ketolyselegen anbefaler en halv times moderat trim hver dag, gjerne om morgenen. Dette er kanskje det jeg synes er tyngst ved å starte på dette opplegget. De andre sidene er greiere: jeg har ikke søtsug, og jeg liker egentlig denne maten. Og jeg har tid og anledning til å følge kostholdet. MEN jeg lider av trimvegring av tredje grad! Og et utall vondter her og der som jeg pleier å bruke som unnskyldning …

Gruer meg! Huff og huff!

Men må likevel … Ellers blir det ikke noe særlig fettforbrenning, sier doktoren.

Det er like greit å hoppe i det. Så jeg har funnet fram en UTROLIG STØVETE trimsykkel og gitt den hedersplass i stua, foran fjernsynet. Og fått pumpet opp dekkene på den vanlige sykkelen, som forøvrig er i UTROLIG GOD STAND - nesten som ny …
Altså: I dårlig vær: sykle inne. I godt vær: sykle ute.

Og så har jeg bestemt meg for å ta trimmen før frokost. Har ikke lyst! Men hvis jeg skal vente til jeg får lyst - da blir det aldri! Bedre å ta det om morgenen, i steden for å utsette.
- En fordel ved å ta det om morgenen, er at jeg da ikke er kommet i gang med det store væskeinntaket, og dermed kan sykle lenger uten å måtte tisse.
- En annen fordel er at det radikalt øker sjansen for gjennomføring. Hvis jeg skal starte på arbeidsdagen uten å ha gjort trimmen, da vet jeg hvordan det går … Dagen er full av grunner til å utsette det ubehagelige!
- En tredje side ved saken, er at jeg risikerer å starte dagen med en følelse av å ha gjort noe positivt, en liten bragd, før frokost. Og den følelsen kan jo være ganske ok å ha.

Ingen kommentarer: