fredag 13. juni 2008

Forberedelser til kurstart

BOKEN
Jeg leser og leser i boken "Slank med ketolysekuren" og får bekreftet førsteinntrykket: Den er veldig bra. For det første er språket godt. (Man merker at det ikke er oversatt fra amerikansk.) Så er den velsignet saklig. Fakta og forhold som jeg ikke visste om fra før, blir forklart på en enkel måte. Og på områder jeg har forhåndskunnskap om, ser jeg at forfatteren Torkil P. Andersen forklarer det riktig, på en enkel og nøktern måte. Så dette scorer høyt på troverdighetsskalaen min!

MEDISINSK
Det er ingen medisinske grunner til at jeg ikke skal kunne gå på ketolysekuren - tvert i mot: De kroniske plagene jeg har (bl.a. belastningsskader i ankler og knær) vil selvfølgelig bare bli redusert. Jeg ser også på brukerforum som www.lavkarbo.no og andre steder at folk får mer energi, bedre søvn, pollenallergi blir borte osv. Med andre ord: Alt vil bli bedre! Etter en liten overgangsperiode, der jeg kan forvente slapphet, hodepine etc., men det skal nok gå.

BLODPRØVER
I dag har jeg vært og tatt blodprøver på legekontoret. Boken anbefaler å ta disse:
- Totalkolesterol
- Dårlig og godt kolesterol
- Fastende blodsukker
- Kreatinin
- Kalium
- Natrium
- Kalsium
- Albumin-kalk
- Urinsyre

I tillegg bad jeg om å få tatt S-SHBG, en hormonprøve som var unormalt lav da jeg fikk målt den i 2005. Normalområdet er 23-100, mens min var 16. Lab-legen kommenterte den gang: "Lav SHBG - hyperandrogenisme? overvektig/metabolsk syndrom/insulinsresistens??? Genetisk?" I årene etterpå har jeg hatt vesentlig mindre karbohydratinntak, men vekten er jo likevel omtrent den samme nå. Det blir spennende å se om det er noen forandring på denne.

START MANDAG
I dag er det fredag, og jeg har tenkt å begynne mandag. Så i løpet av morgendagen må jeg handle inn det jeg trenger av ingredienser til begynnelsen av neste uke. Og tømme skapene for det som ikke lenger hører hjemme her!

Ingen kommentarer: