tirsdag 20. januar 2009

Uke 31, dag 4-7 og uke 32, dag 1: Reise og familiebesøk




I forbindelse med en større begivenhet har jeg vært på reise og familiebesøk i flere dager. Det har vært umulig å spise slik jeg pleier, og egentlig synes jeg det er litt ok å erfare at man overlever da også. Forskjellene har vært:
- Flere brødmåltider hver dag (har valgt grovt når det var mulig, og det har det stort sett vært)
- Produkter som inneholder sukker (f.eks. fruktyoughurt)
- Minimalt med grønnsaker
- Poteter til middagene
- Dessert etter middagene
- Noen få småkaker

Fordi slekta visste at jeg egentlig går på diett, har jeg fått noe spesialforpleining (som kokte egg og røykelaks). Dessuten er det blitt akseptert at jeg har sagt nei takk til brus, øl og enkelte andre unødvendigheter.

Så har jeg prøvd å beherske meg på den måten at jeg ikke har spist så mye av det gode som jeg pleide før i tiden. Og nå føles det som om jeg har spist mye når jeg spiser to skiver brød. Før kunne jeg nok gjerne spist fire-fem skiver, når det var godt pålegg og/eller en sosial setting. I tillegg har jeg drukket mye vann og sørget for tilstrekkelig fettinntak.

Selv var jeg sikker på at jeg hadde gått opp flerfoldige kilo disse dagene, men vekten var ikke så verst. Har likevel hatt litt plager, bl.a. med stivhet i kroppen og væske i leddene. Så det er veldig greit å komme tilbake til hverdagen nå og ennå bedre blir det når jeg skal på ny ketolyse fra 26. januar.

Morgenvekt: 94,3 kg.

FROKOST
Eggerøre av to egg og creme fraiche, stekt i meierismør og servert på to skiver brød med majones. Pepperkrydret kalkunskinke. Oppskåret agurk. Kosttilskudd, vann og kaffe.

SEN LUNSJ
To skiver brød med sennep og rømme, kalkunskinke og ost. Paprika og karse. Vann og grønn te.

Skeiet ut med litt mandler og noen flak Lindts-sjokolade.

MIDDAG
Litt krydderstekt kjøttdeig, kokt brokkoli, salat og tzatziki. Vann.

KAFFE/DESSERT
En kopp kaffe, fem skiver Lindt-sjokolade og fem valnøtter. Og en appelsin.

KVELDS
To skiver brød, majones, kalkun og ost, paprika og karse. Vann.

Kosttilskudd, vann og to kopper urtete. Litt rødvin.

Ingen kommentarer: