torsdag 8. januar 2009

Uke 30, dag 4: Karboinntak straffes med vektøkning, bl.a.!



Nå har jeg vært sløv et par dager. Ikke bare med loggføring og mosjon, men også med å begrense karbohydratene. Har ikke god struktur på disse dagene i det hele tatt, nei! Nå må jeg skjerpe meg og ta styringen over livet mitt på alle områder! Riktignok har jeg mine egne begrensninger og noen "rammevilkår" som kanskje ikke er ideelle. Men det er ingen grunn til å la det skure sånn som jeg har gjort nå! Situasjonen blir ikke bedre av at jeg gir opp!

Problemet er altså at det de siste dagene har sneket seg inn speltknekkebrød og brød, i tillegg til masse "små"-spising av mandler. Til og med "vanlig" sjokolade har jeg spist noen ruter av. (Det var forresten ikke godt en gang.) Karbeinntaket straffer seg bl.a. med væske i kroppen, leddsmerter, stivhet og vektoppgang.

I går kveld inntok jeg til og med (i tillegg til speltknekkebrød til lunsj og masse eple i "waldorfsalaten" tidligere på dagen - for å nevne noe) en god, gammeldags vannkringle. Idiotisk. Som om livet blir bedre av å spise mat jeg ikke tåler? Jeg kan bare skylde på meg selv (og litt på hormonene, forresten). Straffen for syndene kom, som fortjent og forventet:

Morgenvekt: 94,6 kg. Altså opp 700 gram over min stabile "vekt med juletillegg"! Og snart to kilo over det beste resultatet i forrige måned! *dunker-seg-i-hodet-og-lurer-på-hvor-lenge-jeg-skal-fortsette-den-idiotiske-framferden*


(SEN) FROKOST
Eggerøre med tomat og masse brokkoli fra middagen i går. Noen skjeer lettrømme og en klatt majones. Kosttilskudd, vann og kaffe.

Utover formiddagen: Flere never mandler. Vann.

MIDDAG
Restemat: Stekt kylling og sopp fra i går. To skiver nøttestek (boksemat fra helsekosten). Spinat. Rester av "waldorfen". Utvidet grønn salat. Ayrvediske kosttilskudd, vann.

KAFFE/DESSERT
En kopp kaffe og fem flak Lindts sjokolade. Og litt valnøtter.

KVELDS
En skive Ryvita multigrain med majones, kalkun og Jarlsbergost. Noen mandler.

Kosttilskudd, vann og urtete.

Ingen kommentarer: