lørdag 10. januar 2009

Uke 30, dag 6: Forbereder meg på mer "normal" kost



I forbindelse med utredning av helseproblemer skal jeg ta en test for peptider i urinen (via Neurozym) med påfølgende konsultasjon hos en lege som forstår seg på det og som også driver med "biomedisin".

For at testen skal gi et riktig bilde, må jeg spise "normale" mengder hvete- og melkeprodukter i 14 dager før testen tas. Jeg gruer meg litt til det, for jeg har jo erfaring med at jeg bl.a. blir mindre opplagt og får vesentlig mer giktsmerter på vanlig, norsk mat enn på lavkarbokosthold. I tillegg vil vekten selvfølgelig øke når jeg gjeninnfører brød i kosten min. Men nå får jeg ta den belastningen det er, hvis det kan kartlegge helseproblemene mine og hjelpe meg til et bedre liv. Jeg er veldig spent!

Jeg tenkte jeg skulle bake grovt brød, slik at det ikke ble så veldig høykarbo. Men en i familien, som har erfaring med bedring på diett uten melk og korn, mener at fint bakverk vil gi tydeligere utslag på testen. Så det får bli litt av begge deler …

Etter mine egne opplevelser, er det korn jeg ikke tåler. Jeg vil bli overrasket hvis testen avdekker reaksjon på melkeprodukter. Men nå får vi se. Har bestilt urinprøvesettet, så må det gå to uker med vanlig mat før jeg avgir prøve og deretter går det et par uker før vi får resultatet. Og da må jeg sikkert vente på time hos "rekvirenten" for å få vite resultatet. Så her er det bare å smøre seg med tålmodighet …

Morgenvekt: 94,0 kg. Trodde jeg skulle ha krøpet en desimal under, siden jeg klarte meg med en multigrainskive til kvelds i går og til og med hadde gått tur. Men, men …

FROKOST
Omelett av ett egg, litt rømme og revet ost. Selleristenger. En Ryvita multigrainskive med majones. Bacon. (Spiste mer bacon enn det som vises på bildet!) Kosttilskudd, vann og kaffe.

(Husker ikke om jeg spiste lunsj, tror ikke det.)

MIDDAG
Stekte kyllingbiter og ferdigskivet sopp, krydret med ingefær, gurkemeie, karri og kvernet hvitløk. Masse grønn salat. Tzatziki. Og to skiver brød med smør. Vann.

KAFFE/DESSERT
En kopp kaffe og fem flak Lindts, fem valnøtter. Vann.

Mosjon
Liten tur på 4-5 km. Glatt, så det ble ikke så veldig tempo på gangen.

UTSKEIELSE
I løpet av kvelden spiste jeg en diger klase grønne druer.

To glass rødvin.

KVELDS
Spiste kanskje en brødskive med majones, skinke og Jarlsbergost?

Kosttilskudd, vann og urtete.

Ingen kommentarer: