mandag 30. august 2010

Uke 116, dag 1: Fortsatt fornøyd




Hadde en del hjertebank og problemer med å sovne i natt. Det er nok reaksjoner i kroppen på omstillingen av forbrenningen. Jeg testet med sticks før jeg la meg og det var umiddelbar dyp rødfarge, så ketosen er sterk og i full sving.

Morgenvekt: 91,6 kilo

FROKOST
Eggerøre av to egg og litt fløte, to skiver lammerull, tre ostechips med majones. Vann, kosttilskudd og kaffe med fløte.

LUNSJ
En fleskepølse! (Skulle bare spise halve, men endte med hele …) Vann, kosttilskudd og grønn te.

MIDDAG
Fårekjøtt og littegrann blomkål. Hjemmelaget saus. Smør. Vann og kosttilskudd.

KAFFE
Bare en kopp kaffe med fløte, takk!

Urtete, vann, kosttilskudd om kvelden. Var egentlig trøtt tidlig på kvelden men ble oppe alt for sent … Dumme meg!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei,
leste på ketolyse.no at du "bare" hadde gått ned 13 kilo på 2 år med ketolyse.. og lurte på hvorfor osv..

Tenkte jeg skulle hjelpe deg litt med det.

Det er kcal inn mot kcal ut det går på.

På Ketolysekuren lurer man kroppen til å tro den er mett, selv om den ikke er det( går i undedrskudd, mister vekt) og da holder man forbrenningen oppe.
Men for at dette skal virke MÅ man faktisk gå i underskudd.
ser du spiser en del FEIL-feit mat. det vil si mye av det usunne fettet.

Jeg vil anbefale deg å bytte ut litt av majones-bacon-fleskepølse og oste middagene dine med
f.eks: en deilig salat bestående av grønn salat, agurk, LITT paprika og tomat, kyllin og avocado?

Har ikke fått lest hele bloggen din vel og merke, men har erfaring med at mange som tenker lavkarbo tenker veldig feil..

De tenker at fett er fett, men sånn er det jo ikke.
det finnes sunt og usunt fett. Jeg vil anbefale deg å kutte ned på mettede fettsyrer og putte inn mer av de grønne grønnsakene så skal du se at det går bedre.

Jeg gikk selv på dette for en tid tilbake og gikk ned enormt, FOR MYE!
Mitt motto var da, grønt, ubehandlett og friskt!

funker fett!!!!

lykke til, klem fra meg.

Fru Løvetann sa...

Takk for tilbakemelding og omtanke, det setter jeg pris på!

Det er faktisk bare de siste par ukene at jeg har brukt så mye fett. Så jeg tviler på at det er årsaken til at jeg har stått stille det siste året. Jeg elsker grønnsaker og har spist mye av det, noe du vil se om du blar bakover.

Når det gjelder "forbrenningsovnmodellen" (kcal inn mot kcal ut) og synet på "sunt og usunt fett", så er begge deler sterkt omdiskutert innen lavkarbokretser:

Torkil P. Andersen og Fedon Lindberg er nok i alle fall delvis enig med deg.

Men i følge Skaldeman, som jeg følger nå, fungerer ketogene dietter hormonelt - altså ved å påvirke insulinet og fettlagrings-/forbrennings-mekanismene. Da behøver man ikke telle kalorier, sier Skaldeman og en del andre …

De siste 14 dagene har jeg økt fettandelen sterkt, og plutselig gått ned 2,6 kilo. Så inntil videre prøver jeg meg frem med mere fett. Kropper er forskjellige. Kanskje dette "funker fett" for meg?
:-)

Gratulerer med at du gikk ned så mye. Sjeldent å høre om noen som har gått ned "for mye", håper det ikke var skadelig mye.

Vennlig hilsen frua her

Dilledame sa...

Hei frua :-) du er såå flink!! I dag har du i allefall ikke noen grunn til å stå stille/øke. Det blir noen hekto ned i morgen!

De ostechipsene er fabelaktige. At jeg ikke har tenkt på det før.

Fru Løvetann sa...

Hei Sissel,

Og noe av det jeg liker godt med ostechipsene er sprøheten. Det er vel det eneste savnet ved denne maten; den mangler sprøhet, litt tyggemotstand.

De er greie å ta med på reise også. Etter avkjøling holder de seg fint i tett plastboks.