onsdag 18. august 2010

Uke 114, dag 3: Leser Skaldeman





Har startet dagen med å lese Sten Sture Skaldeman, både i bok og på nett. Og sett over matbildene mine. Sukk. Hvis jeg virkelig vil ned i vekt, må jeg kutte bærene og kanskje noe på grønnsakene … For slik er nok min kropp laget, at jeg er så følsom for karbohydrater. Det blir ingen forandringer denne uken, men kanskje jeg kan klare det på mandag. Skal se om jeg kommer meg til en bokhandel og skaffe flere av Skaldemans bøker, jeg har bare "Spis deg ned i vekt".

TILFØYELSE: Det viser seg at jeg også har Skaldemans bok "GI-null". Han deler oss med slankebehov inn i tre grupper, og det kan se ut som at jeg må følge det hardeste opplegget. Det betyr egentlig bare kjøtt, fett, fisk, fløte, ost. Ingen bær nøtter eller grønnsaker - bare et par grønne blad til pynt. Skaldeman foreslår at man følger dette konsekvent i tre måneder og ser effekten. Dette vil jeg lese mer om, og tenke mer på. Noe i meg sier at jeg må gå så drastisk til verks hvis jeg skal klare å bli kvitt resten av overvekten. Og nå har jeg klart meg i over to år uten søtt og brød - så jeg har jo kanskje gått den bratteste kneiken allerede?

I tillegg til det som er listet opp under, har jeg tygget en del gul Extra og spist noen gule Fribol-drops. Det har jeg gjort mange dager nå. Testet med ketosestix i går kveld og fikk sterkt utslag.

Morgenvekt: 93,3 kilo.

FROKOST
Eggerøre med brokkoli, to skiver Provence-skinke, majones. Vann, kosttilskudd og en kopp kaffe med fløte.

LUNSJ
En boks sardin i olje, et halvt speltknekkebrød med smør. Vann, kosttilskudd og grønn te.

MIDDAG
Kotelett, sopp surret i smør og fløte, grønn salat. Vann og kosttilskudd.

KAFFE
Bringebær med fløte, en kopp kaffe med fløte.

Ingen kommentarer: